گروسی: جمهوری اسلامی پاسخی به وجود ذرات اورانيوم در سایت‌های هسته‌ای نداده است

0
205

نشست چهار روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بررسی وضعیت همکاری جمهوری اسلامی با آژانس روز دوشنبه 13 سپتامبر در وین پایتخت اتریش آغاز شد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این نشست اعلام کرد که جمهوری اسلامی پاسخی به وجود ذرات اورانیوم در سایت‌های هسته‌ای نداده است.

گروسی در این جلسه گفت: «ناتوانی جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسش‌های مربوط به آثار اورانیوم کشف شده، از توان این آژانس برای تضمین مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی برای جامعه جهانی می‌کاهد.»

او گفت:‌ «من در سفر خود به تهران هیچ وعده‌ای از جمهوری اسلامی دریافت نکردم.»

او افزود: «دولت جدید جمهوری اسلامی موضع سختی در قبال برنامه هسته ای دارد.»

گروسی افزود، یکی از مواردی که به نگرانی او دامن می‌زند این است که «پس از دو سال همچنان موضوع پادمانی در ارتباط با چهار مکان اعلام نشده در ایران، کماکان حل نشده است.»

او گفت که آماده‌ است دوباره به ایران رفته و با مسئولان دولت جدید درباره مشکلات موجود گفت‌وگو کند. گروسی ابراز امیدواری کرد که با «همکاری مستقیم و سازنده» با دولت جدید جمهوری اسلامی بتوان مشکلات را حل کرد.

مدیرکل آژانس گفت که هفته آینده موضوعات مشابه بیشتری را در حاشیه نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، با محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی مطرح خواهم کرد.