گرفتاری ویلسن و بیل در اثر نویسنده «آقای ریپلی بااستعداد»

0
310

یکی دیگر از رمان‌های دلهره‌آور روانشناختی پاتریشیا های اسمیت، نویسنده «بیگانگان در قطار» و «آقای ریپلی بااستعداد» با بازی جسیکا بیل و پاتریک ویلسن به‌روی پرده می‌رود.

 جسیکا بیل در اقتباس تازه‌ای از رمان The Blunderer  به قلم پاتریشیا های اسمیت (1995-1921) نویسنده سوییسی رمان‌های جنایی بازی خواهد کرد. این نویسنده بیش از همه برای اولین رمانش، «بیگانگان در قطار» (که آلفرد هیچکاک در سال 1951 به فیلم برگرداند)  و مجموعه رمان‌های موسوم به «ریپلیاد» که داستان «آقای ریپلی بااستعداد» را  از آن میان آنتونی منگلا در سال 1999 و رنه کلمان در سال 1960 (با عنوان «زیر آفتاب سوزان») مورد اقتباس قرار دادند، شناخته شده است. حسین امینی، فیلم‌ساز  ایرانی مقیم هالیوود نیز امسال «دو چهره ژانویه» را بر اساس رمان سال 1964 های اسمیت با بازی ویگو مورتنسن و کرستن دانست ساخته است.

برای این فیلم که درامی روانشناختی و دلهره‌آور است و  بر اساس داستان The Blunderer  منتشر شده در سال 1954 پاتریشیا های اسمیت ساخته می‌شود، هنوز عنوانی تعیین نشده است. فیلم‌نامه این فیلم را سوزان بوید نوشته است و اندی گودارد این فیلم را کارگردانی می‌کند که سابقه کارش عمدتاً کارگردانی سریال‌های تلویزیونی مانند «نظم و قانون»، «دان‌تاون ابی» و «دکتر هو» است.

 در این فیلم که از همین هفته جلوی دوربین می‌رود و داستانش در نیویورک دهه 1960 می‌گذرد، پاتریک ویلسن در نقش یک آرشیتکت موفق ظاهر می ‌شود که علاقه اوبه یک پرونده جنایی، پایش را به بازی موش و گربه‌ای با یک آدمکش باهوش و یک کارآگاه جاه‌طلب باز می‌کند. جسیکا بیل نقش همسر این آرشیتکت را دارد.

به نوشته هالیوود ریپورتر،همچنین نقش دیگری در این فیلم را که پیشتر قرار بود ایموژن پوتز ایفا کند، هیلی بنت، بازیگر جوان متولد فلوریدا که در فیلم‌های «برابری‌بخش» و «مارلی و من» و «پروژه بدون عنوان ترنس مالیک» بازی کرده، عهده‌دار شده است. توبی جونز، بازیگر «بدنام»، «سفید برفی و شکارچی» و مجموعه فیلم‌های «عطش مبارزه» نیز از بازیگران دیگران دیگر این فیلم است.

رمان The Blunderer  را در سال 1963 نیز کلود اوتان لارا، فیلم‌ساز فقید فرانسوی با عنوان «طناب کافی» مورد اقتباس قرار داده است.

به‌ گزارش آنا، جسیکا بیل متولد 1982 در مینه‌سوتا است و در فیلم‌هایی مانند «شعبده‌باز»، «یادآوری مطلق» و «هیچکاک» بازی کرده است. پاتریک ویلسن مولد 1973 در ویرجینیا، بازیگر فیلم‌هایی مانند «بچه‌های کوچک»، «شبح اپرا»، «موذی» و «پرومتئوس» بوده است.