گردهمایی کریستوفر نولان، دنیرو و پاچینو در یک پنل سینمایی

0
146

کریستوفر نولان کارگردان با عوامل سرشناس فیلم «مخمصه» در کارگاه بحث و بررسی این فیلم محبوب سال ۱۹۹۵ شرکت می‌کند.

 کریستوفر نولان که به تازگی ساخت فیلم «دانکرک» را به پایان برده در نشستی با عوامل فیلم «مخمصه» شامل رابرت دنیرو و آل پاچینو و کارگردان مشهور یعنی مایکل مان سخن می‌گوید.

عوامل فیلم تحسین‌شده «مخمصه» در این پنل حضور می‌یابند تا در پرسش و پاسخی که توسط کریستوفر نولان کارگردان «بین‌ستاره‌ای» انجام می‌شود، سخن بگویند.

این نشست برای ۷ سپتامبر درنظر گرفته شده و مکان آن سینما ساموئل گلدوین در بورلی هیلز است. علاوه بر این جلسه پرسش و پاسخ، نسخه ترمیم شده فیلم با کیفیت ۴K نمایش داده می‌شود.

«مخمصه» داستان موش و گربه بازی بین یک کارگردان باهوشی به نام ونسان هانا با بازی پاچینو و یک گانگستر حرفه‌ای به نام نیل مک‌کالی با بازی رابرت دنیرو است.

مان پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد یک رمان درباره این فیلم بنویسد. شاید اگر کسی باشد که بتواند اطلاعات بیشتری از زیر زبان او بیرون بکشد، نولان باشد.

این رویداد که آکادمی اسکار آن را ترتیب داده، موجب شده نولان بار دیگر با آل پاچینو در کنار هم قرار بگیرند. این دو با هم در درام «بی‌خوابی» یا «اینسومنیا» در سال ۲۰۰۲ همکاری کرده بودند که رابین ویلیامز و هیلاری سوانک دیگر اعضای گروه بازیگری آن بودند.

نولان به سختی در حال تکمیل درام «دانکرک» است که قرار است جولای ۲۰۱۷ راهی پرده‌ سینماها شود. «ممنتو»، «شوالیه تاریکی» و «سرآغاز» از فیلم‌های نولان هستند که همگی در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر بی‌بی‌سی برای قرن ۲۱ جای گرفتند.

به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، «مخمصه» اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی از آن بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند. در فیلم پاچینو و دنیرو حدود ١٥ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند و این رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ٢٠ را بسیاری از صاحبنظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو سبک مهم بازیگری یعنی سبک برون گرای پاچینو و سبک درون گرای دنیرو دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.