گای ریچی جایزه رایندنس را می‌گیرد

0
173

کارگردان سرشناس بریتانیایی با دریافت جایزه فستیوال فیلم رایندنس تجلیل می‌شود.

 گای ریچی با دریافت جایزه کارگردان مولف از فستیوال بریتانیایی فیلم رایندنس پا جای پای کن لوچ می‌گذارد.

جایزه سالانه مولف فستیوال فیلم رایندنس که از ۲۰ سپتامبر تا روز نخست اکتبر برگزار می شود، امسال به کارگردان فیلم‌هایی چون «شرلوک» و «قاپ‌زنی» اهدا خواهد شد.

این جایزه ۱۵ آگوست توسط بنیانگذار جشنواره رایندنس یعنی الیوت گراو در رویدادی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد برگزاری این جشنواره برگزار می‌شود، به این کارگردان اهدا می‌شود.

جایزه مولف برای دستاوردهای ریچی در فیلمسازی و مشارکت موثر وی در صنعت فیلم به وی اهدا می‌شود. سال پیش کن لوچ دیگر کارگردان بریتانیایی این جایزه را دریافت کرده بود.

ریچی که فیلم‌هایی چون «قفل، انبار و دو بشکه باروت» را در کارنامه دارد، در پروژه ‌بعدی‌اش به سراغ ساخت نسخه زنده «علاء‌الدین» برای کمپانی دیزنی می‌رود.

بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم رایندنس در «وست‌اند» در لندن برگزار می‌شود و بیش از ۲۰۰ فیلم بلند، مستند، سریال آنلاین، موزیک ویدیو و تجربیات واقعیت مجازی را به نمایش می‌گذارد.

الیوت گراو درباره اهدای جایزه به ریچی گفت: ریچی همیشه یکی از بزرگترین مشوقان ما بوده و از دهه ۱۹۹۰ با ما همراهی کرده است. او به یک چهره تاثیرگذار در فیلم بدل شده و با توجه به کمدی‌های جنایی مدرنش زندگی جدید به صنعت فیلم بریتانیا وارد کرده است. در طی این سال‌ها او به داستان‌سرایی منحصر به فرد و سبک‌دار بدل شده و ما نمی توانیم چهره‌ای هنرمندتر از وی برای اهدای این جایزه پیدا کنیم.

این جشنواره در روز اهدای جایزه ریچی اسامی حاضران در دوره سال ۲۰۱۷ خود را اعلام می‌کند.

گای ریچی کارگردان ۴۹ ساله، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده است. فیلم‌های ریچی پر از صحنه‌های پرالتهاب و همراه با دیالوگ‌های منحصربه‌فردی است که خشونت و طنز را با هم می‌آمیزد.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی،وی سال ۱۹۹۸ «قفل، انبار و دو بشکه باروت» را نوشت و آن را کارگردانی کرد. پروژه بعدی وی در سال ۲۰۰۰ فیلم «قاپ‌زنی» بود و سال ۲۰۰۲  فیلم «شیفته» را راهی پرده‌ها کرد. «هفت‌تیر» در سال ۲۰۰۵ و «راک‌ان‌رولا» در سال ۲۰۰۷ از دیگر آثار وی هستند. در سال ۲۰۰۹و ۲۰۱۱ او دو فیلم «شرلوک هلمز» را ساخت. جدیدترین فیلم وی «شوالیه‌های میزگرد: پادشاه آرتور» بود که امسال اکران شد.