گانگستر فیلم «پدر خوانده» درگذشت

0
205

آلکس روکو بازیگر و صداپیشه آمریکایی که بیشتر به خاطر بازی درخشانش در نقش مو گرین در فیلم «پدر خوانده» شهرت داشت، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

 روکو که از سرطان رنج می برد بعد از ظهر شنبه در خانه اش در استودیو سیتی از دنیا رفت.

روکو که بازیگری را همراه  لئونارد نیموی آموخت، علاوه بر بازی، در زمینه صداپیشگی نیز فعالیت داشت و در انیمیشن سیمپسون ها به جای شخصیت راجر مایر جونیور صحبت می‌کرد.

روکو در فیلم «دیترویت ۹۰۰۰» در سال ۱۹۷۳ نقش یک کارگاه درست کار را داشت و به جای شخصیت مورچه در انیمیشن «زندگی یک حشره» در سال ۱۹۹۸ صحبت کرد. او در سال ۱۹۹۰ برنده جایزه امی بهترین بازیگر مکمل مرد برای بازی در مجموعه «تدی زی معروف» شد.

او در مصاحبه ای که در سال ۲۰۱۲ انجام داده بود از بازی در نقش  مو گرین، گانگستر یهودی فیلم «پدر خوانده» به عنوان بهترین نقشش یاد کرده بود.

آلکساندر فدریکو پتریکونه جونیور در ۱۹۳۶ در کمبریج در ایالت ماساچوست به دنیا آمد. او در سال ۱۹۶۵ با بازی در فیلم «عشق موتور» به کارگردانی راس مایر وارد عرصه بازیگری شد. چند سال بعد او در انیمیشن «بت من» در سال ۲۰۱۱ در به جای شخصیت کارمین فالکون صحبت کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، روکو بارها با آلن آرکین در فیلم هایی همچون «فری بی و لوبیا» ۱۹۷۴،«قلب های غربی» ۱۹۷۵ همکاری کرد. از فیلم های اخیر او می توان به «طراح عروسی»، «آس های دودی» و «مرا گناهکار بدان» به کارگردانی سیدنی لومت اشاره کرد.