گازگرفتگی دختران دانش آموز ، این بار در تهران

0
234

روز سه شنبه ۵ آذر خبری مبنی بر مسمومیت دانش آموزان مدرسه ابتدایی شاهد امام علی با گاز منواکسید کربن به مرکز اورزانس تهران مخابره شد. با دریافت خبر بلافاصله ۸ دستگاه آمبولانس به آدرس محلاتی به سمت ۱۷ شهریور، تکیه اکبر آبادی جنوبی اعزام شدند. تکنسینهای اورژانس تهران با حضور در مدرسه تمام ۲۷ دانش آموزی (۱۰ تا ۱۳ ساله) که علائم مسمومیت داشتند را مورد معاینات پزشکی قرار داده و سریعاَ اقدامات درمانی لازم را در محل انجام دادند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از تارنمای سخن معلم؛ ماموران اورژانس علت این حادثه را نقص در سیستم گازرسانی و نشت گاز منواکسیدکربن در کلاس اعلام کردند. به دلیل هوشیاری مسئولین این واحد آموزشی، که با دیدن علائمی مثل سرگیجه و حالت تهوع دانش آموزان بی درنگ با مرکز اورژانس تهران ۱۱۵ تماس گرفته و با توصیه کارشناسان اورژانس تمام محصلین را به محیط باز هدایت کردند. با توجه به عدم وخامت حال دانش آموزان، همه آنان در محل مورد مداوا قرار گرفتند و هیچ یک به بیمارستان اعزام نشدند.

چندی پیش معاون نوسازی و بازسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: 150 هزار کلاس درس در مناطق محروم و 200 هزار کلاس درس در سراسر ایران سیستم گرمایشی استانداردی ندارند.