گاردین: لیورپول به دنبال جذب سردار آزمون

0
170

به نوشته روزنامه گاردین لیورپول، صدرنشین لیگ برتر فوتبال انگلستان به دنبال جذب سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات ژانویه است.

باشگاه لیورپول برای سال جدید میلادی، دنی اینگز را به دلیل مصدومیت و سادیو مانه را به دلیل حضور در تیم ملی سنگال در اختیار ندارد و به نوشته گاردین، یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، با جذب آزمون به دنبال پرکردن جای خالی این دو نفر در خط حمله تیمش است.

اولین خبر مربوط به حضور سردار آزمون حدود ۲ سال پیش در روزنامه “مترو” منتشر شد. این روزنامه در سال ۲۰۱۴ از انتقال “لیونل مسی ایرانی” با قیمت ۲ میلیون پوند به باشگاه آرسنال خبر داد. انتقالی که انجام نشد و آزمون از باشگاه روبین کازان به روستوف، دیگر تیم لیگ روسیه رفت.

به نوشته گاردین مایکل ادواردز، رئیس بخش نقل و انتقال بازیکن لیورپول، از ابتدای فصل جاری آزمون را زیر نظر گرفته و با باز شدن پنجره نقل و انتقلات زمستانی، لیورپول پیشنهاد خرید آزمون را به باشگاه روسی خواهد داد. این روزنامه همچنین از علاقه دو باشگاه لیگ برتری اورتون و استوک سیتی برای به خدمت گرفتن مهاجم ۲۱ ساله تیم ملی ایران خبر داد.

سردار آزمون با گل‌هایی که برای روستف مقابل تیم‌های اندرلشت بلژیک و آژاکس آمستردام از هلند زد، نقش مهمی در رسیدن روستوف به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا (برای اولین بار در تاریخ باشگاه) داشت. آزمون همچنین هفته گذشته توانست دروازه اتلتیکو مادرید، نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را باز کند.

آزمون اگرچه در آخرین روزهای قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ از ترکیب تیم ملی ایران خط خورد و نتوانست در برزیل بازی کند اما از آن پس به رغم سن و سال کمی که دارد، تبدیل به مهاجم اول تیم ملی فوتبال ایران شد.

آزمون همچنین در بازی مقابل کره جنوبی تک گل پیروزی بخش ایران را وارد دروازه حریف کرد. اما این بازیکن به دنبال درگیری با بازیکنان قطر در اولین مسابقه ایران در انتخابی جام جهانی با رای فیفا یک جلسه محروم شد و نمی‌تواند در بازی با سوریه تیم ملی ایران را همراهی کند.

سردار آزمون متولد ۱۳۷۳ در گنبد کاووس است. او فرزند خلیل آزمون عضو تیم ملی والیبال در قهرمانی ۱۹۸۷ آسیا است. آزمون بدون اینکه سابقه یک بازی در لیگ برتر فوتبال ایران را داشته باشد، در حالی که ۱۷ ساله بود، در سال ۲۰۱۳ به تیم روبین کازان روسیه پیوست.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال نیز سال گذشته او را به عنوان یکی از پنج ستاره آینده فوتبال آسیاانتخاب کرد.

به گزارش بی بی سی؛ لیورپول که کریستین بنتکه را اول این فصل به کریستال پالاس فروخت، دنی اینگز را نیز به دلیل جراحی زانو تا پایان فصل در اختیار نخواهد داشت. سادیو مانه نیز به دلیل حضور در جام ملت‌های آفریقا نمی‌تواند برای لیورپول بازی کند و به همین دلیل سرمربی آلمانی لیورپول به دنبال تقویت خط حمله‌اش است.