گائل گارسیا برنال،مهاجر فراری آمریکا

0
682

گائل گارسیا برنال بازیگر مستقل و سرشناس سینمای مکزیک راهی کشور اروپایی اسپانیا می‌شود، تا در فیلم مستقل و غیر متعارف «دسیرتو» بازی کند.

کلید فیلم‌برداری این محصول کم خرج و مستقل سینمایی در ماه اکتبر زده می‌شود و برنال نقش اصلی ان را بر عهده دارد.

فیلم نامه« دسیرتو» را جوناس کارون نویسنده فیلم‌نامه درام علمی تخیلی «بی وزنی» (با بازی ساندرابولاک و جرج کلونی) نوشته است.

به نوشته سایت اینترنتی ددلاین،امر کارگردانی فیلم را نیز خود جوناس کارون به عهده دارد و می‌گوید قصد ساخت یک اثر سرگرم کننده درام و اجتماعی را دارد. خط اصلی قصه «دسیرتو» در باره دو مهاجر غیرقانونی است که مرز آمریکا را رد می‌کنند و به صورت قاچاقی وارد این کشور می‌شوند.

هدف این دو مهاجر از سفر غیرقانونی به آمریکا، پیدا کردن مرد آمریکایی مرموزی است که ماشین آن‌ها را در خط مرزی ربوده و وارد خاک آمریکا شده است.

gael_garcia_bernal_1185859

در شرایطی که این دو مهاجر سخت در تلاش هستند تا به زندگی خود سر و سامان بدهند، یاد می‌گیرند که چگونه با یکدیگر متحد و همراه شده و از یکدیگر حمایت کنند.آلفونسو کارون برادر جوناس کارون (که خود از فیلم‌سازان سرشناس مهاجر مقیم آمریکاست) یکی از تهیه کنندگان اصلی «دسیرتو» است.

به گزارش سینما خبر؛ با آن که این فیلم محصول صنعت سینمای اسپانیا است و بخش اعظم دیالوگ‌های آن هم به زبان اسپانیایی است، اما لوکیشن اصلی آن کشور آمریکا خواهد بود.

گائل گارسیا برنال هم‌اکنون در حال بازی در صحنه‌های پایانی درام خانوادگی «خاطرات متروکه» است. این فیلم برای سال جاری میلادی به نمایش عمومی در خواهد آمد.

آخرین فیلم این بازیگر مکزیکی تبار در روی پرده سینماها درام سیاسی« نه» بود که قصه آن در کشور شیلی و در دوران حکومت اختناق و نظامی ژنرال آگوستینو پینوشه می‌گذشت.

تماشاگران سینما گائل گارسیا برنال را برای بازی در فیلم‌های مطرح اسپانیایی زبانی مثل «آمورس پروس» و «خاطرات یک موتور سوار» می‌شناسند.

جوناس کارون کارگردان «دسیرتو» قبل از این در سال 2007 یک فیلم مستند اجتماعی به نام «دکترین شوک» را کارگردانی کرده است.