کی روش در آخرین کنفرانس مطبوعاتی: چطور در مالزی ما و سوریه برادر نبودیم!

0
182

پیرمرد پرتغالی فوتبال ایران در کنفرانس مطبوعاتی قبل از مصاف فرداشب با سوریه یک بار دیگر حرف های پرمعنایی بر زبان آورد.

کارلوس کی روش در نشست مطبوعاتی قبل از بازی با سوریه یک بار دیگر در واکنش به شایعه تبانی احتمالی ایران با سوریه مدعی شد نه تمایلی به تفکر در ارتباط با این حاشیه ها دارد نه دوست دارد حرفی در این خصوص بشنود. او که مشخص بود از برخی اتفاقات حاکم بر تیم ملی دل خوشی ندارد مدعی شد این آخرین کنفرانس مطبوعاتی او در تهران خواهد بود و دیگر جلوی اهالی رسانه در ایران قرار نخواهد گرفت.

سوریه شگفتی گروه A است

از حضور خبرنگاران تشکر می کنم. مطمئنا بازی با سوریه اهمیت زیادی دارد. توانایی های بالای سوریه را باید در نظر داشته باشیم. در ابتدای بازی های مقدماتی هیچکس باور نمی کرد سوریه شانس صعود داشته باشد. البته شکی نیست که تیم سوریه کار فوق العاده ای انجام داده و حالا در آخرین بازی مقدماتی با امیدها و آروزهای زیادی حضور دارند که برابر با تیم های کره جنوبی و ازبکستان است.
می خواهیم روزی تاریخی رقم بزنیم

در 9 بازی گذشته به تک تک رقیبان احترام گذاشتیم و فردا نیز هیچ تفاوتی نخواهد داشت و به سوریه نیز مانند دیگر رقیبان احترام می گذاریم. مطمئنا فردا تیم ملی سوریه برای تاریخ سازی تلاش می کند. ما نیز فردا تلاش می کنیم یک روز تاریخی را رقم بزنیم. می خواهیم 24 امتیازی باشیم. در تک تک بازی هایی که انجام می دهیم، به این فکر می کنیم که در جام جهانی هستیم. در طول 90 دقیقه با تمرکز بالا در زمین ظاهر می شویم. کاملا آماده و هوشیار هستیم.
باید به جایی برسیم که در هر بازی دو گل بزنیم

سرمربی ایران در رابطه با اینکه هنوز در کار هجومی با مشکل هستیم اما در کار دفاعی در سطح جهانی هستیم گفت: ما همیشه سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. در 9 بازی موفق شدیم 8 گل به ثمر برسانیم. البته عقیده دارم در بعد هجومی جای پیشرفت داریم و باید از لحاظ تمام کنندگی، بهتر عمل کنیم. واقعیت اما این است که در فوتبال ملی، تیم ها بسیار نزدیک هستند و این نزدیکی زیاد کار را دشوار می کند. ما هم فکر می کنیم که فضایی برای پیشرفت در گلزنی وجود دارد. باید در نتایج را به جایی برسانیم تا تقریبا در هر بازی دو گل به ثمر برسانیم. البته اگر این مقدور نباشد، ما با نصف گل نیز به پیروزی می رسیم و مشکلی در این موضوع وجود ندارد.

با پلیس تماس بگیرید!

شایعه تبانی ایران با سوریه! وظیفه شماست که بعد از شنیدن این شایعات با پلیس درباره تبانی صحبت کنید. من در فوتبال کار می کنم و در رسانه ها حضور ندارم که درباره تبانی تحقیق کنم.

از بازیکنانم خواستم تیم بهتر باشیم

در رابطه با دیدار بعدی باید بگویم سورپرایزی که فردا داریم این است که مانند همیشه تیم بهتر میدان باشیم و این موضوع را از بازیکنان خواستم. در تمامی ابعاد دفاعی و هجومی فوتبال خوبی ارائه کنیم. فردا ما بازی با سوریه را پیش رو داریم و نمی خواهیم فرصت پیشرفت را از دست بدهیم.
جایگاه سوریه یک اتفاق نیست

سوریه تیمی است که 7 گل به ثمر رسانده و سوریه تنها 6 گل دریافت کرده است و بعد از ما دومین خط دفاعی برتر گروه را در اختیار دارد. بازیکنان بسیار خوبی در سوریه حضور دارند که جلال حسینی می تواند درباره عمر خریبین و سوما صحبت کند که به پرسپولیس گل زده اند. این تیم بازیکنان خوبی دارد که در بهترین باشگاه ها بازی می کنند. این موضوع نشان می دهد که جایگاه آنها یک اتفاق نیست.

چطور در مالزی ما و سوریه برادر نبودیم

فکر می کنم بزرگترین اشتباه برخی تیم ها در این گروه این بود که سوریه را دست کم گرفتند و ما تلاش می کنیم هیچ وقت این اشتباه را مرتکب نشویم. حتی وقتی سوریه ما را مجبور کرد که در استخر بازی کنیم، با لباس شنا در زمین حاضر شدیم و نتیجه گرفتیم. به عنوان یک تیم به سوریه احترام می گذاریم اما می خواهم یاد آوری کنم که بازی برابر سوریه آسان نیست. وقتی به اینجا آمدند از برادری صحبت می کنند اما در مالزی خبری از این صحبتها نبود. در داخل زمین به بازیکنان بی احترامی و بی اخلاقی کردند که داستان های خاص خود را دارد. فردا تلاش می کنیم در یک زمین مناسب نتیجه لازم را بگیریم اما فکر نکنید رفتار آنها در مالزی دوستانه بود. همان کاری که همیشه انجام می دهیم را تکرار می کنیم و تمرکز ما تنها روی برد است. بعد از برد و گرفتن نتیجه آغوش را باز می کنیم و با عشق و محبت با حریف رفتار می کنیم.
حرف هایم با تاج محرمانه است

در مورد موضوع پاداش و بازی های دوستانه من ترجیح می دهم صحبتهای را با آقای تاج محرمانه و خصوصی نگه دارم ولی اگر دوست دارید از صحبت های خصوصی ما مطلع باشید، می توانید از یک سری از اصحاب رسانه که مطلع هستند، مانند ایران ورزشی بپرسید. همیشه یک تعدادی از خبرنگاران اطلاعات بسیار خوبی دارند.

تبانی با سوریه! جنگ های روانی را کنار بگذاریم

من نزدیک به 7 سال است که در ایران حضور دارم. این آخرین کنفرانس من در ایران است و تمام بازی های بعدی خارج از ایران است. همیشه مباحثی مانند این جنگ های روانی از سوی خبرنگاران ایرانی نسبت به قطر، سوریه، بحرین و غیره مطرح می شود که من آنها را قبول ندارم. من بازی های زیادی را برابر تیم های عربی انجام دادم و آنها همواره سعی کردند با روحیه جوانمردانه بازی کنند. فوتبال یک مسئولیتی دارد و وظیفه ما این است که این صحبت های نا درست را مطرح نکنیم. به تازگی بازی پرسپولیس برابر الاهلی را دیدم که واقعا جوانمردانه بود و هر دو تیم برای برد تلاش می کردند. یکبار برای همیشه می گویم این ایده ها نادرست است و باید تفکراتی که به نژاد و رنگ پوست مربوط می شود، را فراموش کنیم و مطرح نکنیم. فردا همه تلاش می کنیم برنده باشیم اما جنگی وجود ندارد.
قرعه جام جهانی؟ امیدوارم خوش شانس باشیم

به گزارش خبرورزشی؛ راجع به قرعه کشی جام جهانی، ما دو گزینه احتمالی داریم. گزینه اول دو تیم اروپایی و یک تیم آمریکای جنوبی و گزینه دوم یک اروپایی، یک آمریکای جنوبی و یک آفریقای است که من گزینه دوم را ترجیح می دهم و امیدوارم خوش شانس باشیم. این احتمالا آخرین صحبت های من خواهد بود و هر بار که تلاش می کنم در مورد آینده صحبت کنم، اتفاقات بدی رخ می دهد. فرقی ندارد که تیم های هم گروه ما از کدام قاره باشند زیرا تیم های حاضر در جام جهانی، بهترین تیم های قاره های خود هستند.

برای صعود و موفقیت در روسیه باید خاص باشیم

از لحاظ تئوری در این قرعه کشی هر تیمی با ما هم گروه بشود، بهتر از ایران است. فرقی نمی کند ما چقدر خوش شانس هستیم. اگر با نیجریه هم گروه باشیم، 23 بازیکن این تیم در اروپا حضور دارند. ارگوئه نیز بهترین مربی و لیگ و بازیکنان را دارد. تنها پیام من برای مسئولان فوتبال این است که تنها راه موفقیت، داشتن یک برنامه کامل برای آماده سازی است. اگر بتوانیم یک برنامه آماده سازی خوب و قوی را تدوین کنیم و در پیش بگیریم، اعتقاد دارم با پسرانی که در تیم داریم، می توانیم مبارزه چشم در چشم داشته باشیم. همه آرزو می کنیم به دور دوم بریم؛ آرزوی خود من نیز همین موضوع است. مطمئن هستم که همه با من موافق هستند که صعود ما به دور دوم، کار خاصی است. آیا موافق هستید؟ به من بگویید که این اتفاق خاص هست! اگر می خواهیم به یک هدف خاص برسیم، نیاز به برنامه خاص داریم یا معمولی؟ پس انتظار بیهوده نباید با شرایط فعلی داشته باشیم.