کیکر: مهدوی‌کیا و هاشمیان رکورددار بازی در بوندسلیگا

0
180

مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان از سوی مجله کیکر آلمان در بین باسابقه‌ترین آسیایی‌های بوندسلیگا قرار دارند.

 این دو ستاره فوتبال ایران که سال ها در لیگ آلمان مشغول بازی  بودند، حالا از سوی کیکر در بین باسابقه ترین آسیایی های این لیگ قرار گرفته اند و در بین ۶ نفر نخست قرار دارند.

در صدر این جدول ماکوتو هاسه‌به به همراه بوم کون چا جای گرفته که البته هاسه‌به فرصت این را دارد که در هفته جاری با بازی در تیم اینتراخت فرانکفورت به تنهایی صدرنشین شود. بوم چا که اکنون ۶۷ ساله است، از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹ در تیم های مختلف آلمانی حضور داشت و حالا رکورد خود را از دست رفته می‌بیند.

نکته جالب حضور دو ایرانی است. مهدی مهدوی کیا با ۲۵۵ بازی در رده سوم قرار گرفته و اختلاف نسبتا زیادی با نفر بعدی دارد. او سال ۱۹۹۸ از پرسپولیس به صورت قرضی راهی بوخوم شد و تا سال ۲۰۱۰ یعنی به مدت دوازده سال در آلمان ماند. وی همچنین پیراهن تیم های هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت را هم پوشید و به مقام قهرمانی لیگا پوکال و جام اینترتوتو نیز دست یافت.

وحید هاشمیان که به عنوان مهاجمی جوان در اواخر دهه ۱۳۷۰ از پاس به هامبورگ منتقل شد، توانست جای خود را در بین مهاجمان سرشناس آلمانی پیدا کند و بیش از یک دهه در بوندس لیگا بازی کند. او علاوه بر هامبورگ در بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر نیز بازی کرد. هر دوی این بازیکنان چند سال پیش با پیراهن پرسپولیس تهران از فوتبال خداحافظی کردند.

ورزش سه نوشت؛ وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا سال ها در تیم ملی هم تیمی بودند و در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز به میدان رفتند.