کیفر ساترلند از «۲۴» و همبازی‌شدن با پدرش می‌گوید

0
200

كيفر ساترلند بازيگر سريال پرطرفدار «۲۴» كه برای دريافت جايزه يك عمر تلاش حرفه‌ای در فستيوال ويسلر حضور يافت از احساسش نسبت به مسايل مختلف سخن گفت.

ممکن است مدتی بگذرد تا کیفر ساترلند بتواند فیلم دیگری پیدا کند که بازی كردن در آن برایش جالب باشد. با توجه به اینکه ساترلند در سریال «۲۴» محصول شبکه فاکس به نظر می‌رسید هیچ وقتی ندارد تا بتواند سرعت كارهایش را پایین بیاورد و همیشه تنها چند ثانیه برای نجات دادن دنیا وقت داشت، این بازیگر متولد کانادا می‌گوید از سرعت فیلمبرداری سریال‌ها در برابر فیلم‌های سینمایی که آهسته‌تر پیش می روند، لذت می‌برد.

ساترلند در فستیوال فیلم ویسِلِر به هالیوود ریپورتر گفت: یکی از چیزهایی که در سریال «۲۴» دوست داشتم تفاوت حضور در یک ماشین اسپورت و یک اتوبوس بود و من واقعا ماشین اسپورت‌ را دوست دارم.

کیفر ساترلند قبول دارد که بعضی بازیگرها در حضور سر صحنه آثار تلویزیونی و در مقایسه با صحنه فیلمبرداری یک فیلم سینمایی، این احساس را منتقل می‌كنند که بیش از حد با سرعت پیش می‌روند، اما او می‌گوید: من آن آدم نیستم، من آن بازیگر نیستم. حالا فیلم ساختن برای من کمی سخت‌تر شده. به آرامی پیش می‌رود.

این بازیگر آمریكایی که برای دریافت جایزه یک عمر تلاش حرفه‌ای در فستیوال ویسلِر حضور داشت، گفت نمی‌خواهد زمان تولید یک فیلم فقط به خاطر آدرنالینش کم شود. او گفت: مشکلی که من با بیشتر فیلم‌ها داشتم این است که ندیدم از زمان‌شان هوشمندانه‌تر استفاده کنند و ندیدم بازیگران این فرصت را داشته باشند که کار خارق‌العاده‌تری انجام دهند.

كیفر ساترلند زمانی را به یاد می‌آورد که بعد از گذشت دو فصل از «۲۴» کمی زمان کنار گذاشت تا فیلم «سنتینل» که در تورنتو فیلمبرداری شد و او در آن مقابل مایکل داگلاس و کیم بسینجر بازی کرد، بسازد. در این باره او می‌گوید: مثل تماشا کردن خشک شدن رنگ بود. من به مایکل داگلاس نگاه کردم و گفتم چطور این کار را می‌کنی؟ او هم گفت چه کاری، به نظر من که کارمان عالی است. من هم گفتم نه این خیلی حوصله سر بر است.

البته ساترلند درباره یک فیلم دیگر یعنی فیلم وسترن پدر و پسری «رهاشده» که در آن مقابل پدرش دونالد ساترلند بازی می‌کند، با مهربانی بیشتری برخورد می‌کند. هفت هفته‌ای که او صرف فیلمبرداری «رهاشده» كرد- فیلمی که این هفته در تورنتو به نمایش درآمد- طولانی‌ترین مدتی بود که ساترلند با پدرش گذرانده بود چون او موقع بزرگ شدن معمولا پدرش را كه ستاره «بازی‌های گرسنگی» هم هست، بیشتر در تعطیلات خانوادگی می‌دید.

كیفر ساترلند یك شب پیش از اینکه دوربین‌ها بالاخره فیلمبرداری این فیلم مستقل را آغاز کنند به یاد می‌آورد و درباره آن شب بی خوابی می گوید: از چیزی که او ممکن بود به من بگوید و اینکه از کار کردن با من خوشش بیاید یا نه نگران بودم.

اما آنطور که مشخص شد، به محض اینکه کار تولید «رهاشده» شروع شد پدر و پسر با هم ارتباط برقرار کردند. ساترلند می‌گوید: بعد از آن درک خودمان از داستان را با هم سهیم شدیم.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ستاره «۲۴» در حال حاضر مقابل میشل فایفر در درام مستقلی به نام «مرغ کوچک کتک‌خورده» محصول کیلر فیلمز و گریت پوینت میدیا نقش‌آفرینی می‌کند که مراحل فیلمبرداری‌اش در نیویورک آغاز شده است. اما ساترلند به زودی به تلویزیون بازخواهد گشت. او می‌گوید در حال نهایی کردن جزییات یک پروژه نامشخص تلویزیونی است که قرار است نقش اول آن را بازی کند و احتمالا مراحل تهیه‌اش از تابستان ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.