کیسی افلک قرارداد پروژه جدیدش را امضا کرد

0
247

بازیگر برنده جایزه اسکار در فیلم اقتباسی از رمان «استونر» جلوی دوربین می‌رود.

 کیسی افلک با امضای قراردادی نقش اصلی ویلیام استونر را در فیلمی که اقتباسی از رمان جان ویلیامز با عنوان «استونر» در سال ۱۹۶۵ است، برعهده گرفت.

کارگردان بریتانیایی جو رایت این فیلم را کارگردانی می‌کند و فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه نویس استرالیایی اندرو بوول نسخه اقتباس آن را بر مبنای رمان می‌نویسد.

«استونر» زندگی سخت و پرمشغله ویلیام استونر را روایت می‌کند که از کشاورزی به چهره‌ای دانشگاهی و در نیمه نخست قرن بیستم به قهرمانی بدل شد.

افلک در مراسم اخیر اسکار جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش در فیلم «منچستر کنار دریا» ساخته کنت لونرگان به دست آورد. او بازیگر فیلم «ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل» بود و برای این نقش‌آفرینی نامزدی اسکار را کسب کرد. «بین ستاره‌ای»، «ویل هانتیگ خوب»و «پیرمرد و اسلحه» که هنوز اکران نشده و در آن در برابر رابرت ردفورد بازی کرده است، از فیلم‌های کارنامه اوست.

رایت برای اقتباس‌هایش از رمان‌های کلاسیک شهرت دارد و با اولین فیلم بلندش «غرور و تعصب» جایزه بفتا را کسب کرد. او سپس «تاوان» را کارگردانی کرد که بر مبنای رمان ایان مک اوان ساخته شد و هفت نامزدی اسکار کسب کرد. او «پن» و فیلم در دست اکران «تاریک‌ترین ساعت» با بازی گری اولدمن در نقش وینستون چرچیل را در کارنامه دارد.

فیلمنامه نویس این فیلم یعنی بوول نیز برای فیلم «لانتانا» که اقتباسی از نمایشنامه خودش با عنوان «صبحت با زبان‌ها» بود به شهرت رسید. وی «تحت تعقیب‌ترین مرد» را نیز با اقتباس از رمان جان لو کره نوشته بود. «لبه تاریک» و نمایشنامه «بعد باران از باریدن ایستاد» که سال ۲۰۱۰ در برادوی به صحنه رفت نیز از دیگر نوشته‌های اوست.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، تهیه کننده از این رمان به عنوان رمانی زیبا اما کمتر شناخته شده یاد کرد و گفت طرفداران این رمان انگار عضو یک گروه سری باشند. او از این که افلک به این پروژه پیوسته ابراز خوشحالی کرد.