کنگره آمریکا قانون محاصره جمهوری اسلامی و منع کاهش تحریم‌ها را تصویب کرد

0
102

جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال ایجاد شرطی هستند که به موجب آن وزارت خزانه‌داری ایالات متحده موظف می‌شود فورا درباره لغو هر گونه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورهای حامی تروریسم به کنگره این کشور اطلاع‌رسانی کند.

در همین راستا نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا موفق شدند به پیش‌نویس قانون بودجه سالیانه دفاع ملی تدابیری پیشگیرانه اضافه کنند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده را از دادن اموال به جمهوری اسلامی منع و آن را ملزم می‌کند درباره هر گونه امتیازدهی به ایران و کاهش تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه جمهوری اسلامی به کنگره اطلاع‌رسانی کند.

کمیته جمهوری‌خواهان (RSC) که بزرگ‌ترین تجمع حزبی حزب جمهوری‌خواه در کنگره است، طرح مقابله با جمهوری اسلامی را در راستای قانون دفاع ملی برای سال 2022 که طی این هفته در مجلس نمایندگان از تصویب گذراند، گنجانده است.

العربیه نوشت؛ جمهوری‌خواهان قانون دفاع ملی را برای محاصره جمهوری اسلامی به کار گرفته تا از هر گونه امتیازدهی دولت بایدن به جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از مذاکرات هسته‌ای که با هدف ایجاد نسخه‌ای تعدیل شده از توافق هسته‌ای سال 2015 انجام می‌شود، پرده برداشته شود.

در شرایط کنونی که دولت آمریکا ملزم نیست به کنگره در این‌باره اخطار دهد، تلاش‌های جمهوری‌خواهان می‌رود تا از هر گونه مخالفت دولت بایدن با اطلاع‌رسانی به کنگره درباره مذاکرات احتمالی با جمهوری اسلامی و امتیازدهی‌ به جمهوری اسلامی پیشگیری کند.