کنفرانس امنیتی ریاض و دیگر هیچ؛ بقلم فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
284

دور روز پس از عملیات کشتار بیش از سیصد تن از مسلمین مصری در صحرای سینا که توسط جهادیون مسلح انجام شد، چهل کشور مسلمان وزرای دفاع و مسئولین امنیتی خود را برای شرکت د رکنفرانسی در شهر ریاض گسیل کردند.

ایران، عراق، سوریه ، قطر و نمایندگان واقعی مردم یمن در این کنفرانس حضور نداشتند.

از این رو می‌گویم نمایندگان واقعی مردم یمن حضور نداشتند ،چون بیش از دوسال و نیم است که حکومت فراری و دست نشانده یمن به ریاست ( فیلد مارشال سابق کمونیست و مسلمان امروز؛ غلام ارباب پیروز رهنما (عبد ربه منصور هادی)عروسک سعودی ها در عربستان و ازراه دور بر یمن حکومت می کند. یک تمسخر تاریخی ! سعودی ها علیه مردم آزاده و دلیر یمن.

ولیعهد جوان و جاه طلب سعودی نام این کنفرانس تازه را ؛ ائتلاف نظامی ضد تروریسم بین کشورهای اسلامی گذاشته‌ و ژنرال باز نشسته پاکستانی رحیل شریف، فرمانده پیشین ارتش پاکستان را به فرماندهی این ائتلاف جدید گماشته است.

چند سال است که حکومت های نه چندان شفاف پاکستان، به دلیل وابستگی‌های مادی، حتی برای انتخاب فرماندهان ارتش پاکستان گوش بفرمان خادم حرمین الشریفین دارند.

ژنرال رحیل شریف سال گذشته پیش از حرک بسوی عربستان برای بدست گرفتن فرماندهی ائتلاف شکست‌ خورده عربی علیه یمن، مقامات ایرانی را از قصد خود آگاه کرد و در پاسخ مخالفتی نشنید.

برپایی یک ائتلاف تازه زیر هر نامی که باشد خود نشاند دهنده شکست ائتلاف های قبلی کشور های عربی و مسلمان می باشد.

روشن نیست هدف این ولیعهد تازه به دوران رسیده، ایجاد یک ائتلاف علیه تروریسم اسلامی سنی ! مذهب در کشور های مسلمان منطقه است یا اینکه درنهایت قصد دارد ائتلافی علیه ایران و شیعه به راه بیاندازد.

بارها گفته‌ام و نوشته‌ام که فرانسوی ها می گوید: اعراب جمع می شوند تا به توافق نرسند.

(Les arabes se sont réunis pour ne plus se mettre d’accord)

اعراب می گویند: اتحاد تنها دلیلی است که اعراب را بدور یکدیگر گرد می آورد ، ولی این اتحاد تنها دور قبر مردگان خلاصه می شود. در واقع اعراب و در نتیجه مسلمین مردمی مرده پرستند. بنا براین به یک ژنرال پاکستانی هم چشم امیدی نباید دوخت.

عمق فاجعه به اندازه‌ای است که در میان صد ها میلیون عرب، حتی یک ژنرال عرب پیدا نمی‌شود تا فرماندهی ائتلاف های نظامی- امنیتی و بی خاصیت سعودی ها را عهده دار شود.

تاکنون اتحادیه ها، سازمان ها، نهاد ها و کنفرانس های بیشماری در کشور های عربی و اسلامی تشکیل شده‌اند و هر یک با نام های پر طمطراق مصرف کننده بودجه های هنگفتی بوده‌اند وپس از چندی مانند مترسک سر جالیز! جز سایه‌ ای کمرنگ چیزی دیگری از آنان بر جای نمانده است.

این ائتلاف نظامی ضد تروریسم هم کار بزرگی انجام نخواهد داد.

ولیعهد جوان سعودی در شرایط بسیار دشواری دست و پا می‌زند و احتمال اینکه در همین شرایط از میان برداشته شود بسیار است. وی در چند جبهه خود را درگیر کرده است و بجز پول ! ابزار دیگری برای برون رفت از این دشواری ها در اختیار ندارد.

درگیری و اختلاف با ایران در ؛ عراق، سوریه، لبنان، یمن وبحرین
درگیری و اختلاف با خاندان سعودی و دستگیری پسر عمو هایش و تضعیف ارکان سنتی هرم قدرت در عربستان
درگیری و جنگ فرسایشی با یمن
درگیری با قطر
درگیری با ناراضیان و شیعیان عربستان سعودی
بیست و هشتم نوامبر 2017