کنسرت خواننده ایرانی و سامی یوسف به تعویق افتاد..

0
400

کنسرت مشترک خواننده ایرانی با سامی یوسف که قرار بود تابستان امسال در یک کشور آسیایی برگزارشود، به تعویق افتاد.

محسن افراسیابی خواننده موسیقی پاپ کشورمان که قرار بود با سامی یوسف کنسرت مشترک برگزار کند درباره آخرین خبرها از این اجرا به خبرنگار مهر گفت: از ابتدا قرار بود آلبوم “دوئل” به عنوان اولین آلبوم رسمی من تابستان امسال منتشر شود و پس از انتشار این آلبوم کنسرت مشترکی را با سامی یوسف برگزار کنم اما متاسفانه به دلیل اینکه هنوز این آلبوم به صورت رسمی منتشر نشده است من هم نمی‌توانم در این کنسرت حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که با مدیر برنامه های سامی یوسف انجام دادم قرار بر این است که این کنسرت مشترک بعد از انتشار آلبوم “دوئل” به صورت رسمی اوایل مهر ماه در یک کشور آسیایی با حضور نوازندگان خارجی گروه سامی یوسف و اجرای قطعاتی از ساخته‌های من و این خواننده برگزار شود.

579260_228565910580220_338445840_n1

این خواننده خاطرنشان کرد: سبک خوانندگی سامی یوسف سبک متفاوتی است که بیشتر در شکل مذهبی آن طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است بنابراین آنچه در این کنسرت برای علاقه‌مندان موسیقی اجرا می شود قطعات عاشقانه نخواهد بود و سعی می کنم کارهایی را اجرا کنم که با سبک این خواننده پرطرفدار همخوانی داشته باشد.

افراسیابی تصریح کرد: این همکاری به طور حتم یکی از بهترین و متفاوت‌ترین برنامه هایی است که تاکنون در حوزه موسیقی پاپ داشتیم چراکه هم می تواند برای طرفداران سامی یوسف جذاب باشد و هم سرمنشا خوبی برای همکاری هنرمندان ایرانی و خارجی باشد.

وی در پایان درباره آلبوم “دوئل” هم گفت: این آلبوم نخستین آلبوم رسمی من در جایگاه خواننده است که با ترانه هایی از مهشاد عرب، مریم ناصر پور، مهران زنده دل، اسماعیل پناهی، امیر افشاری، مرتضی بیات، زهرا کلاته و فرناز فامیلی همراه بوده است. البته ملودی قطعات نیز توسط آهنگسازانی همچون مهران زنده دل و عماد طغرایی ساخته شده است. ضمن این که در این آلبوم نوازندگانی چون بهنام حکیم، حجت مرادی و میثم مروستی به نوازندگی پرداخته‌اند.

سامی یوسف در تیرماه سال ۱۹۸۰ در تهران متولد شد. او در کودکی به همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت نموده ودر ۱۸ سالگی برای تحصیل وارد فرهنگستان سلطنتی موسیقی در لندن شد.

سامی یوسف مسلمانی است که هدفش را ایجاد تفاهم بین فرهنگ‌ها از طریق ترویج ارزش‌های جهانی و تجلیل از روح انسانی می داند. موسیقی او غالباً دربر گیرندهٔ ترانه‌هایی است با مضامین اسلامی و معنوی. وی همچنین از موضوعات اجتماعی و بشر دوستانه در موسیقی خود استفاده می‌کند.

عده‌ای موفقیت سامی یوسف را به علت چهره او و یا کلیپ‌هایی که از آهنگ‌هایش ساخته می‌شود، می‌دانند اما بی شک مضامین اجتماعی، آرمان‌گرایانه و اعتراضی ترانه‌ها و آهنگ‌هایش هم در این موفقیت، بخصوص در موسیقی جهان اسلامی، بی‌تأثیر نیست.

SY

سامی یوسف به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، فارسی، اردو، مالایی و عربی ترانه‌هایی خوانده است. جدیدترین اثر او “الا بذکرک” است که به زبان عربی خوانده شده و از قطعات آلبوم آینده او “سلام” خواهد بود.

وی در سال ۲۰۱۲ در محکومیت توهین به پیامبر بزرگ اسلام، ترانه it’s game را خواند و از طرفدارانش خواست در محکومیت این حرکت بازدید این ترانه را به میلیون در یوتیوب برسانند. این ترانه به سه زبان ترکی، انگلیسی و اردو خوانده شده است.

چهارمین آلبوم وی تحت عنوان “سلام در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۲ ابتدا در مالزی منتشر شد و در همان روزهای اول با استقبال بی سابقه‌ای مواجه شد.