کنسرت بر مزار شمس تبریزی

0
307

آقای سماع برای اجرای کنسرت بر سر مزار شمس الحق تبریز و البته حضور در کنگره شمس تبریزی به خوی سفر می کند. این گروه سه شنبه شب 7 مهرماه در فضای باز کنار آرمگاه شمس و چهارشنبه 8 مهر در محل برگزاری کنگره شمس دو کنسرت مجزا برگزار می کند. سماع قونیه و مراکش هم مطابق رسم کنسرت های اخیر این گروه، آقای سماع را همراهی می کند.

در این سفر امیرحسین حسنی نیا (بربت و همخوان)، راحله فیروزی (همخوان)، سینا مشفقی (ستار دف همخوان)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ادوات مراقبه و سازهای کوبه ای) اعضای گروه سماع را تشکیل می دهند. بهزاد هجیر (سماع قونیه) و علیرضا شاه حسینی (سماع مراکش) به عنوان سماع گر حضور دارند.

هفتم مهرماه سالروز بزرگداشت شمس تبریزی عارف پرآوازه ایرانی است. او که به واسطه بیان شیوای مولانا همیشه نامش در سایه این بزرگمرد مانده از چهره های درخشان عرفان و ادبیات ایران فرهنگی است. همه ساله شهر خوی (مدفن شمس) میزبان برگزاری کنگره ای به نام اوست.

در این دوره از کنگره شمس تبریزی علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد) نیز حضور دارد. در این میان گروه موسیقی آقای سماع به سرپرستی امیرحسین حسنی نیا هم برای اجرای برنامه به کنگره شمس تبریزی دعوت شده است. این گروه با وجود عمر نه چندان کوتاهش توجه زیادی به اشعار مولانا شاعر بلندآوازه ایرانی و البته شمس تبریزی دارد. همایش شمس تبریزی در روز ٧ مهرماه همزمان با سالروز بزرگداشت شمس تبریزی آغاز می شود.