کمیسیون اروپا 160 بازرگان و نماینده دومای روسیه را تحریم کرد

0
300

به دنبال تصمیم کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های هر چه بیشتر علیه روسیه و بلاروس در پی تهاجم پوتین به اوکراین، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، چهارشنبه 9 مارس، تحریم‌هایی را علیه 160 تاجر روسی و نمایندگان پارلمان روسیه(دوما) اعلام کرد.

این اقدام پس از آن بود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فاش کرد که بسته تحریمی جدیدی در حال بررسی است که شامل 100 مقام روسی می‌شود.

بورل در نشست چهارشنبه نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: «بسته جدید تحریم‌ها در ساعات آینده به تصویب کشورهای عضو خواهد رسید.»

او همچنین افزود که پوتین در ارزیابی خود از قدرت نظامی مسکو، استقامت اوکراین و وحدت میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده، دچار خطای محاسباتی شده است.

العربیه نوشت؛ بورل خاطرنشان کرد که روسیه ممکن است مانند اقدامات آن در حلب سوریه، دست به تخریب شهرهای اوکراین بزند. به گفته او، روسیه در حال حاضر کارکردی چون یک کارخانه اسلحه‌سازی، زندان و پمپ بنزین دارد.

بورل در ادامه، مسکو را به دامن زدن به درگیری‌ها در اطراف کشورهای اتحادیه اروپا و در قفقاز و سواحل آفریقا متهم کرد.

به گفته ریاست پارلمان اروپا، کشورهای اتحادیه اروپا، چهارشنبه تصمیم گرفتند تحریم‌های هر چه بیشتری را علیه روسیه و بلاروس پس از حمله پوتین به اوکراین اعمال کنند که شامل جداسازی 3 بانک بلاروس از خدمات سیستم مالی «سوئیفت» شد.

در جریان این نشست در بروکسل، نمایندگان کشورهای عضو، تحریم‌های جدیدی را نیز تصویب کردند که بخش دریایی و رمز‌ارزها در روسیه را هدف قرار می‌دهد.