کمیسیون اروپا: مرزهای داخلی را تا پایان ژوئن بازکنید

0
66

یلما یوهانسون، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا می گوید تمام کشورهای اروپایی باید تا پایان ژوئن مرزهایشان را بروی شهروندان قاره بازکنند.

به گفته کمیسر سوئدی اتحادیه اروپا توقف و ممنوعیت سفرهای اروپایی باعث ایجاد سردرگمی در بین مسافران شده و صنعت گردشگری را با میلیاردها یورو ضرر مواجه کرده است. به گفته خانم یوهانسون این موضوع ایده «اروپای واحد» را به خطر می اندازد.

یوهانسون گفت: « فکر می کنم ما به شرایطی نزدیک می شویم که باید همه محدودیت های داخلی مرزها و ممنوعیتهای مرزی را برداریم.»

یلما یوهانسون در مصاحبه تلویزیونی اظهارداشت که پایان ماه ژوئن زمان مناسبی برای برداشتن محدودیت هاست.

خانم یوهانسون گفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا دستورالعمل های کمیسیون در مورد توازن وضعیت بهداشت عمومی با هزینه های اقتصادی این همه گیری را دنبال می کنند و شخصا خوشحال است که کشورها گام به گام در رفع محدودیت ها می کوشند.

ایتالیا؛ قربانی بزرگ کرونا و بازگشایی مرزها در جهت نجات صنعت گردشگری

ایتالیا روز چهارشنبه در تلاش برای نجات صنعت گردشگری خود، مرزهایش را بروی مسافران اروپایی گشود. با اینحال به نظر نمی رسد که مانند قبل از شیوع ویروس کرونا، شهروندان کشورهای همسایه ایتالیا قصد بازدید از این کشور را داشته باشند.

بعلاوه اینکه برخی از کشورهای همسایه همچون سوئیس هنوز مجوز سفر به ایتالیا را صادرنکرده اند. بیش از ۱۴ درصد درآمدهای این کشور وابسته به صنعت توریسم است. شیوع ویروس کرونا در سه ماه گذشته اقتصاد ایتالیا، خصوصا در زمینه گردشگری را با شدیدترین بحران پس از جنگ دوم جهانی مواجه کرده است. سوئیسی‌های ثروتمند از میهمانان معمول صنعت گردشگری ایتالیا آن هم در آستانه تابستان هستند.

مقامات سوئیس هرچند وعده داده اند که مرزهای این کشور به کشورهای آلمان و اتریش از پانزدهم ژوئن بازخواهند شد اما هنوز درباره بازگشایی مرزها به ایتالیا تردید دارند.

اتریش هم مرزهای خود را با تمام همسایگان به جز ایتالیا از پانزدهم ژوئن بازخواهد کرد. تصمیمات کشورهای همسایه ایتالیا در این زمینه صدای وزیر خارجه این کشور، لوئیجی دی مایو را در آورده است. وی بتازگی در سخنانی به کشورهای اروپایی هشدارداد تا با ایتالیا «مانند یک جذامی» رفتار نکنند.

به نظر می رسد سخنان کمیسرداخلی اتحادیه اروپا هم در همین زمینه باشد البته یلما یوهانسون، در پایان اعلام کرد «قدرت تصمیم گیری» از جانب کشورهای عضواتحادیه اروپا را ندارد و کشورها باید به تنهایی درباره بازگشایی کامل مرزها تصمیم بگیرند. با این حال، وی بر لزوم هماهنگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعضای کمیسیون تاکیدکرد.

به گزارش یورونیوز؛ رسانه های فرانسه هم روز پنجشنبه اعلام کردند دولت قصد دارد مرزهای خود با اسپانیا را از اول ژوییه بازگشایی کند. روز جمعه این هفته وزرای کشور اتحادیه اروپا قرار است طی یک جلسه ویدیو کنفرانسی در مورد بازگشایی مرزهای داخلی بحث و تبادل نظر کنند. پاریس احتمالا از رفع محدودیت های همزمان محدودیت های مرزهای داخلی حوزه شنگن از تاریخ اول ژوییه حمایت خواهد کرد.