کمپانی فاکس به خاطر خشونت علیه زنان معذرت خواهی کرد

0
360

اخیرا پوستری از فیلم جدید «اکس-من» که شخصیت میستیک با بازی جنیفر لارنس را در حال خفه شدن نشان می‌داد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

 کمپانی فیلمسازی فاکس قرن بیستم به دلیل انتشار بیلبوردی که در آن شخصیت میستیک در فیلم «اکس-من: آپوکالیپس» با نقش آفرینی جنیفر لارنس را در حال خفه شدن توسط شخصیتی دیگر به نمایش می گذارد، عذرخواهی کرد.

در بعضی از پوسترها، زیر تصویری که شخصیت آپوکالیپس با بازی اسکار آیزک را در حال خفه کردن میستیک نشان می دهد، شعار «تنها قوی‌ها زنده خواهند ماند» آورده شده است. رُز مک گوان بازیگر و فیلمساز گفته «وقتی مردان و زنان کمپانی قرن بیستم فاکس به این نتیجه برسند که خشونت علیه زنان راه خوبی برای بازاریابی برای یک فیلم است، مشکل بزرگی وجود دارد.»

کمپانی فاکس در بیانیه ای اعلام کرد که در تلاش برای تاکید روی شریر بودن شخصیت آپوکالیپس این تصویر را انتخاب کرده و افزود: ما دیر متوجه شدیم که چاپ این تصویر چه مضمون‌های منفی‌ای می‌تواند داشته باشد.

این استودیو عذرخواهی کرد و گفت به سرعت تمام پوسترهایی که این تصویر را دارند، برداشته می‌شوند. فاکس اضافه کرد که «هرگز موافق خشونت علیه زنان» نیست.

رُز مگ گوان در ادامه حرف هایش گفت: «هیچ محتوایی در این آگهی وجود ندارد، فقط یک زن دارد خفه می شود. این حقیقت که هیچ کس نگفت این پوستر مشکلی دارد اهانت آمیز و راستش را بخواهید احمقانه است.»

 به گزارش مهر به نقل از گاردین، او اضافه کرد که دختر ۹ ساله یکی از دوستانش از کسانی بود که با پدرش در این باره صحبت کرد و کلماتش دقیقا این‌ها بودند: پدر، چرا آن هیولا دارد با خشونت با یک زن برخورد می‌کند؟ این حرف یک دختر ۹ ساله است. اگر او می تواند این مساله را ببیند، چرا فاکس نمی‌تواند؟