کلاه گشاد مذاکرات هسته ای

1
140

در اخبار منتشر شده در صبح امروز،چهاردهم جولای دوهزار و پانزده ، ،توسط خبرگزاریهای معتبر جهان ،بالاخره پس از سالها ،کشورهای پنج بعلاوه یک با ایران، در وین پایتخت اطریش به توافق رسیدند،سریال کثیرالقسمت مذاکرات هسته ای به حدی طولانی شده بود که بیشتر شبیه یک شوی مسخره بودکه توجه ببیننده را جلب نمی کرد.امشب مردم ایران دوباره برای شادی به خیابانها امده اند،برادران دلواپس ،پا پس کشیده اند،نیروی انتظامی امشب هم مثل روزهای انتخابات کاری به موهای بیرون مانده از روسری ها نداشتند،اغا هم احتمالا مشغول لیسیدن اخرین قطرات زهر در پی یک نرمش قهرمانانه برابر استکبار جهانی ایست.ملت ساده ای بودیم، هیشه منتظر،منتظر شادی و ارزانی ،زهی خیال باطل
مگرچه چیزی بدست آوردیم ؟اینهمه سال که تلف شد؟،سرمایه های میلیاردی که بر باد رفت ؟ جانهایی که به خاطر کمبود دارو نابود شدند؟؟؟چرا خوشحالیم؟
چرا توافق مذاکرات این همه کش داده شد؟مذاکراتی که که همان ابتدا ی نگارش توافق نامه پذیرفته شده بود؟این کلاه گشاد سر ملت ایران که مذاکرات را کش و قوس می دادند یا میان پرده های دلاورانه نظیر دادزدن ظریف که ایرانی را نباید تهدید کنید،تورهای طولانی مدت ظریف و خانم اشتون که کم بود به دست هم پیر شوند و دلبری های از انسوی بالکن برای چه بود؟
توافق 5+1با خودش ، که پایش امضای ظریف را هم اضافه کردند،چرا اینهمه طولانی شد؟چرا اصرار داشتند بقبولانند که تیم ایران چه پایداری و مقاومت قهرمانانه ای پیش از نرمش نهایی انجام داده؟مردم ایران که هرخوراک ناپخته ،کریه المنظر و بدطعمی را رژیم به خوردشان داده ، با بستن چشم و گوش وزبان پذیرفته اند،اصرار چه بود که اینهمه بزرگ نمایی و دشوار نمایی شود؟
ایا خامنه ای راه حلی دیگر جز قبول توافق و تسلیم داشت؟ سیاست حاکم بر ایران در سی وهفت سال اخیر که کشورهای شورای امنیت سازمان ملل را علیه خود متحد کرده بود ،نه تنها امریکا و اروپا بلکه روسیه و چین نیز با هم همراهی کردند و علیه ایران به توافق رسیدند و تا الان ظاهرا همه انها از حق السهم خود راضی اند. جمهوری اسلامی اینبار هم ثابت کرد همانند موارد پیشین بحرانی از جمله گروگانگیری از سفارت امریکاو جنگ بین ایران و عراق ، تسلیم قدرتهای خارجی شدن را بر تسلیم به اراده مردم و واقعیتها شدن ترجیح می دهد.امروز جمهوری اسلامی پذیرفت، هر آنچه از فعالیتهای جدی هسته ای بود را تعطیل کرده و تنها دکوری از فعالیتها را برای توجیه مردم همیشه در صحنه که با همین تدابیر سی و هفت سال است دور خودشان می چرخند، نگاه دارد.
خامنه ای برای حفظ حاکمیت جمهوری اسلامی که این روزها بیش از پیش با از دست دادن اعتماد ملی و پشتوانه مردمی مواجه بود بازنده بودن بازی هسته ای را پذیرفت. اگر چه ظاهرا سعی می کند با پشتیبانی از برخی دسته جات تندرو مخالف نشان دهد که چندان موافق توافق نیست،اما با تقبل ترکمانچای دوم و طبق عادت مالوف بخشش از کیسه ملت ایران ، اینبار نیز ایران رابا وضعیت دشواری رو به رو نمود.
چرا باراک اوباما اینهمه بر امضای قرارداد اصرار داشت و هر بار با تهدید جمهوریخواه ها مواجه میشد،از اختیارات ویژه اش مایه می گذاشت؟ شاید برنده اصلی دولت اوباما است، او نیاز به این توافق داشت. کنترل ایران بدون بکار بردن قوای نظامی برای دولت اوباما هدفی بود که برای آن تلاش فراوان کرد. او بعد از شکستهای افتضاح امیز امریکا در افغانستان و عراق و لیبی و سوریه خواستار یک پیروزی بود. جمهوری اسلامی با امضای قرارداد این امکان را برای دولت اوباما مهیا کرد،از هر طرف که نگاه کنیم انگار این توافق بین امریکا و امریکا،صرفا جهت حفظ منافع امریکا انجام شده است .
با این توافق حقیقتا چه برسر ما امد؟متاسفانه قدرتهای دنیا علیرغم ادعاهای عریض و طویلشان در مورد حقوق بشر،با بی توجهی به خواست اکثریت مردم ایران ،و بدون توجه به خواستها و فعالیت های اپوزسیون داخل و خارج از کشور ،به این نتیجه تاسف بار رسیدند که جمهوری اسلامی علی رغم چموشی های گاه و بیگاه که با سیاست های هویج و چماق قابل کنترل به نظر میرسد ،در این مقطع زمانی بهترین گزینه برای انهاست،به این ترتیب عمر جمهوری اسلامی در استانه فروپاشی ،تمدید شد. قدرتها پذیرفتند اجازه دهند عمر بیشتری داشته باشد منوط به اینکه حرف شنوی کند، این توافق ضررمطلق برای ایرانیان بود. سانتریفوژها بچرخید، مثل چرخش دور خود ایرانیان .ما میلیاردها دلار را به باد دادیم.
برخلاف تصور مردم ساده دل پس از تحقق توافقنامه هیچ گشایشی در داخل کشور صورت نخواهد پذیرفت و امید بستن به انتخابات آتی مجلس توهم است. همین امروز بشاراسد اعلام کرد سوریه منتظر کمکهای ایران است،مشتریان مشابه فراوانی پشت در خوابیده اند،نابرادران چفیه به سر لبنانی،فلسطینی ،یمنی،عراقی…………..
بدتر از همه فهرست منتشر شده امرز در مورد نهادهای نظامی و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی که از دایره تحریم خارج خواهند شد، است:
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه ، سردار سید مهدی فرحی رییس سابق سازمان هوافضای وزارت دفاع و معاون فعلی آماد و امور تحقیقاتی و صنعتی وزارت دفاع ، پرویز فتاح رئیس سابق بنیاد تعاون سپاه و رئیس فعلی کمیته امداد ، سردار علی حسن‌تاش ، نیروی هوافضای سپاه پاسداران ، نیروی قدس سپاه پاسداران ، صنایع موشکی الغدیر، صنایع اپتیک اصفهان ، ابراهیم محمودزاده، مدیرعامل سابق صاایران ، بانک انصار، سردار جواد درویشوند ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، مصطفی محمدنجار وزیر اسبق دفاع ، سردار محمدرضا نقدی رئییس سازمان بسیج مستضعفین ، علی اشرف نوری مسئول سابق اداره سیاسی سپاه ، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ، صنایع شیمیایی پارچین
سردار رستم قاسمی فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه ، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه ، گروه صنایع شهید احمد کاظمی
ابوالقاسم مظفری شمس فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، سردار علی شمشیری جانشین سابق وزارت دفاع ، صنایع الکترونیک شیراز ، قرارگاه سازندگی قائم ، قرب کربلا ، قرب نوح ، سردار محمد حجازی معاون سابق ستاد کل نیروهای مسلح ، مهرداد اخلاقی مدیرعامل سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ، سردار مرتضی رضایی قائم مقام اسبق سپاه ، سردار مرتضی صفاری فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه ، سردار رحیم صفوی فرمانده سابق کل سپاه و مشاور و دستیار ارشد نظامی رهبر ، …………………………و…….و…..به این ترتیب د ست علی بابا و چهل دزد همراه از این پس برای غارت و چپاول ایرازمین بازتر از گذشته خواهد بود. راستی زنده یاد خلعت بری روحش شاد،به گناهی تیرباران شد که سالهاست با ان سرمان را شیره می مالند،دریغ……
توافق هسته ای را به ایران وتمامی ازاده اندیشان ایرانی تسلیت عرض میکنم.
پاینده باد ایران
سهیلا زرندی

1 نظر

  1. همين كه قطار بدون ترمز لب پرتگاه ايستاد خدا رو شكر
    اين انتظار كه ما يك شبه مثل يه كشور دمكراتيك بشيم خيلي زياده خواهيه

نظرات بسته است