«کلاه‌سیاه» مایکل مان در گیشه شکست خورد

0
202

اکشن دلهره‌آور «کلاه‌سیاه» با آنکه طبق نظر کارشناسان امنیتی دنیای هکرها را از لحاظ فنی درست ترسیم کرده است، نتوانست نظر منتقدان سینمایی و تماشاگران عادی را جلب کند.

 مایکل مان سازنده «مخمصه»، «نفوذی» و «آخرین بازمانده موهیکن‌ها» با فیلم تازه‌اش با عنوان «کلاه‌سیاه» (Blackhat) نتوانست نظر منتقدان و مردم را جلب کند و در گیشه شکست خورد.

به‌ گزارش  آنا به نقل از ورایتی این فیلم که از جمعه بر پرده رفته در روز اول در 2567 سالن سینمای آمریکای شمالی فقط 1.4 میلیون دلار فروش داشته و در جایگاه یازدهم جدول فروش آخر هفته قرار گرفته است. همچنین متوسط نمره‌ای که 34 منتقد سینمایی سایت متاکریتیک به این فیلم داده‌اند، 49 از 100 است.

کریس همزوورث و مایکل مان سر صحنه فیلم «کلاه‌سیاه»
کریس همزوورث و مایکل مان سر صحنه فیلم «کلاه‌سیاه»

این در حالی است که کارشناسان امنیت سایبری پس از اکران ویژه‌ فیلم «کلاه‌سیاه» آن را ستودند و در چندین مقاله در نشریات تخصصی از این فیلم به عنوان تصویر درستی از مسائل امنیتی دنیای مجازی نام بردند.

در فیلم «کلاه‌سیاه»، پس از آنکه عواملی ناشناس با یک رآکتور هسته‌ای در هنگ‌کنگ و یک مرکز تجارت در شیکاگو مسئله‌ای بزرگ در سطح بین‌المللی ایجاد می‌کنند، اف‌بی‌آی از یک هکر محکوم به زندان کمک می‌گیرد تا در یک عملیات مشترک آمریکا و چین به‌جنگ هکرهای بین‌المللی برود.  کریس همزوورث، وایولا دیویس، ویلیام ماپوتر و وی تانگ از بازیگران این فیلم اکشن هستند.

مایکل کنِت مان (به انگلیسی: Michael Kenneth Mann) کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی متولد پنج فوریه سال ۱۹۴۳ است. مجله «توتال فیلم» او را در میان ۱۰۰ کارگردان برتر دنیا در جایگاه بیست وهشتم قرار داده است. و مجله «تصویر و صدا» در رتبه پنجم از میان ۱۰ کارگردان برتر ۲۵ سال اخیر قرار داده است. هفته نامه «اینترتینمنت ویکلی» مایکل مان را در رده هشتم از میان فهرست ۲۵ کارگردان فعال دنیا قرار داده است.