کشف یک میلیون مومیایی جدید

0
191

باستان شناسان در آخرین اکتشاف خود به یک منبع عظیم از اجساد مومیایی شده دست یافتند.

 یک تیم از باستان شناسان، قبرستانی تاریخی را در مصر کشف کردند که بیش از یک میلیون مومیایی در آن وجود دارد.

بسیاری از این مومیایی ها که در میان آن ها مومیایی کودکان نیز دیده می شود، به زمانی باز می گردد که امپراتوری روم شرقی بر مصر حکومت کرده است. گفتنی است این امپراتوری بین قرون 7 تا 1 پیش از میلاد مسیح بر مصر حکمرانی می کرد.

731380

محققان اعلام کرده اند که با توجه به اکتشافات آن ها در این قبرستان، احتمالا مردم فقیر در اینجا مدفون شده اند. البته این سایت باستان شناسی که «فگ الگاموس» نام دارد نزدیک به 30 سال قبل کشف شده است اما قبرستان در داخل این سایت باستان شناسی به تازگی کشف شده است. در این سایت سال قبل هم مومیایی یک دختر بچه 18 ماهه یافته شد که در هر دستش دو النگو بود.
مومیایی هایی که در سایت فگ الگاموس یافته شدند بر خلاف مومیایی شاهان و خانواده آنها فقط تعداد کمی وسیله به همراه داشتند و بدون تابوت دفن شده بودند و همچنین اعضای داخلی بدن آنها هم کاملا از بدن خارج نشده بود.

تصویر زیر مربوط به کودکی 18 ماهه است که به همراه یک گردنبند و نیز دستبند مومیایی شده است.

731377

به گزارش مجله مهتر؛ یکی از محققان می گوید که در خلال جستجو به مومیایی مردی برخورده اند که 2 متر قد داشته و به دلیل این ارتفاع نمی توانسته اند در استوانه مخصوص او را جا دهند به همین خاطر وی را از کمر خم کرده و درون استوانه انداخته اند.