کشف یک رصد خانه 3000 ساله در پرو

0
226

باستان شناسان در یک سایت 3500 ساله موفق به کشف آثاری از یک رصد خانه برای ردیابی مسیر ستارگان و پیش بینی باران و محصولات کشاورزی شدند.

 باستان شناسان درمجموعه آثار باستانی در “لیکورنیک” واقع در شمال پرو به شواهدی از یک آزمایشگاه ستاره شناسی یارصد خانه دست یافتند که در مراحل آغازین شکل گیری این دانش بوده است.

به گفته باستان شناسان اشکال و توابع نجومی بر روی صخره‌ای به حالت قایم حکاکی شده که برای سنجش و اندازه گیری زمان کاربرد دارد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از خبرگزاری میراث فرهنگی ؛ گفته می‌شود که قدمت این سایت باستان شناسی به بیش از 3500 تا 4000 سال پیش باز می گردد و بی تردید ارزش کاوش‌های بیشتری دارد.

باستان شناسان همچنین یک سنگ نگاره یافتند که نوعی سنگ محراب بوده و بیانگر موقعیت برتر مذهبی این سایت وآثار آن است. این آثار اطلاعات خوبی برای درک بهتر زندگی ساکنان منطقه به دست می‌دهد.

علاوه براین مطالعات ستاره شناسی برروی آثار حکاکی شده برسطح یک سنگ صاف نیز کشف شده که برای ردیابی مسیر ستارگان مورد استفاده بوده بنابراین امکان پیش بینی بارش باران برای غلات و کشاورزان و مسائل مرتبط با کشاورزی و محصولات آن را فراهم می کرده است.