کشف و ضبط یک محموله 1500 کیلویی مواد مخدر از مبدا جمهوری اسلامی

0
97

مقامات رومانی، روز پنجشنبه اعلام کردند که در یکی از بزرگترین عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سالهای اخیر در یکی از کشورهای عضو اروپا، جابجایی یک محموله بزرگ مواد مخدر که مبدا آن از ایران توسط جمهوری اسلامی بود را خنثی کردند.

بنا به اعلان دادستان عمومی رومانی، این محموله در بندر کنستانتا، جنوب شرقی کشور حاوی حدود 1500 کیلوگرم هروئین قاچاق شده از ایران توسط جمهوری اسلامی کشف و ضبط شد.

دادسرای مبارزه با مافیا در رومانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزن دقیق این محموله هروئین کشف و ضبط شده 1452 کیلوگرم بوده و در یک کانتینر حمل و نقل پر از مصالح ساختمانی جاسازی شده بود.

مطابق این بیانیه، مقصد نهایی این محموله مواد مخدر اروپای غربی بوده و اگر فروش آن در بازار سیاه انجام می‌شد حدود قیمتش 45 میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

این بیانیه افزود: «این یک عملیات تاریخی است و دومین حمله بزرگ مبارزه با قاچاق مواد مخدر در اتحادیه اروپا طی سالهای اخیر به شمار می‌رود.»

گفتنی است در ماه فوریه گذشته، پلیس هلند 1.5 تن هروئین را در بندر روتردام کشف و ضبط کرد.

العربیه نوشت؛ در همین حال، پلیس رومانی اعلام كرد كه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه حملات بازرسی و بازداشت‌های گسترده‌ای در رومانی و دو كشور اروپای غربی صورت گرفت و طی آن 9 عضو مظنون این شبكه قاچاق مواد مخدر، که شامل رومانیایی‌ها و خارجی‌ها بودند دستگیر شدند.

طبق بیانیه پلیس، این متهمان در حال حاضر برای انجام تحقیقات بیشتر و تکمیل پروندە، تحت بازجویی قرار دارند.

به گفته پلیس رومانی توقیف این محموله طی عملیاتی مشترک با هماهنگی مقامات قضایی بسیاری از کشورها از جمله مجارستان، اتریش، آلمان، هلند و فرانسه و با حمایت پلیس اروپا «یوروپول» و آژانس اروپایی برای همکاری قضایی در امور کیفری صورت گرفت.