کشف نقاشی‌های باستانی در جزیره فراموش‌شده

0
314

دانشمندان موفق به کشف مجموعه‌ای دیوارنگاره در غارهای تاریک دریای کارائیب شده‌اند که به نظر می‌رسد توسط ساکنان جزیره فراموش‌شده کشیده شده‌اند.

محققان هزاران قطعه هنری در غارهای تاریک دریای کارائیب پیدا کرده‌اند که بیش از 800 سال پیش توسط ساکنین این جزیره کشیده شده‌اند. این اشکال عجیب‌وغریب بسیار دورتر از ورودی غار قرار دارند طوری که دسترسی به آنها بسیار دشوار است. به گفته متخصصان، هنرمندان دوره پیشاکلمبی در هنگام خلق آثار هنری خود از مواد توهم‌زای قوی استفاد می‌کردند.

بسیاری از این نقاشی‌های عجیب‌و‌غریب موجودات انسان مانندی را نشان می‌دهند که در حال تغییر به حیوانات یا گیاهان هستند. این نقاشی‌ها اطلاعات ارزشمندی از باورهای معنوی یک فرهنگ فراموش‌شده از دوره پیشاکلمبی برای دانشمندان به ارمغان آورده‌ است.

محققان دانشگاه لستر و موزه بریتانیا تقریبا 70 غار در جزیره «مونا» پیدا کرده‌اند که در حال حاضر قابل‌سکونت نیستند. کار تحقیقاتی روی این نقاشی‌های باستانی از سال 2013 شروع شد.

636450608144971732

قدمت این دیوارنگاره‌ها به سال 1200 تا 1590 میلادی بازمی‌گردد. این منطقه بزرگ‌ترین هنر سنگی پیشاکلمبی بومی را دارد. تیم تحقیقاتی توانست چندین سایت هنر سنگی را داخل غارهای تازه کشف‌شده پیدا کند که شامل نمادهایی از انسان، حیوانات و طراحی‌های عجیب و غریب بود.

636450608134346632

بعضی از این دیوارنگاره‌ها نقاشی شده‌اند، بعضی طراحی شده‌اند و بعضی دیگر با انگشت روی دیوارها کشیده شده‌اند. به گفته باستان‌شناسان، غارها برای مردم محلی که در حوزه دریای کارائیب زندگی می‌کردند، محل معنوی محسوب می‌شد و این نقاشی‌ها سیستم مذهبی این مردم را به تصویر می‌کشد.

بسیاری از این چهره‌های انسان مانند در میانه فرآیند تغییر هستند؛ بعضی از این انسان‌ها در حال تبدیل شدن به یک حیوان و بعضی دیگر در حال تبدیل شدن به یک گیاه هستند.

636450608093565228

دکتر جاگو کوپر، از موزه بریتانیا، می‌گوید: «افرادی که این نقاشی‌ها را کشیده‌اند، کوهوبا، نوعی مواد توهم‌زای استنشاقی که بسیار قوی بوده است، مصرف می‌کردند. به احتمال زیاد پس از مصرف مواد توهم‌زا، این دیوارنگاره‌های عجیب‌وغریب را خلق کرده‌اند»

به گزارش آنا به نقل از DailyMail،بیشتر نقاشی‌ها در اعماق غارها پیدا شده‌‌اند که دسترسی به آنها برای محققان دشوار بود.