کشف مقادیری زیادی اسلحه جمهوری اسلامی توسط ارتش ملی یمن در جبهه نَهَم

0
115

منابع نظامی يمنی، روز دوشنبه 2 مارس، 2020 اعلام کردند، در پی حمله ارتش ملی یمن به شبه نظامیان حوثی در جبهه نَهَم شرق صنعا شمار زیادی از این گروه کودتاگر کشته شدند.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مسلح یمن، با انتشار ویدیویی از کشته‌شدگان حوثی‌ها انواع اسلحه جمهوری اسلامی که همراه آنها بوده را برای رسانه‌های داخلی و خارجی به نمایش گذاشت.

دولت قانونی یمن بارها در محافل بین المللی از اقدام رژیم جمهوری اسلامی به ارسال اسلحه به شبه نظامیان حوثی‌ که برخلاف قطعنامه‌های صادر از شورای امنیت در زمینه تحریم تسلیحاتی یمن است، شکایت کرده است. دولت قانونی یمن همچنین حمایت تسلیحاتی جمهوری اسلامی از حوثی‌های را برای چندمین بار به مناسبت های مختلف محکوم کرده است. اما مقامات جمهوری اسلامی همواره هر گونه حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان حوثی‌ها را انکار می‌کند.

در همین حال منابع دولتی یمن از آوارگی 25 هزار خانواده یمنی از استان «الجوف» در نتیجه تشدید حملات حوثی‌ها خبر دادند.

سرتیپ عبده مجلی، سخنگوی ارتش ملی یمن، با انتقاد شدید از سیاست مداخله جویانه جمهوری اسلامی در امور داخلی یمن، گفت، عملیات قاچاق اسلحه و ارسال موشک‌های بالستیک به شبه‌نظامیان کودتاچی حوثی توسط جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.

او در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت، قاچاق اسلحه و موشک و ارسال آن به شبه نظامیان حوثی توسط رژیم جمهوری اسلامی، متاسفانه از طریق بنادر الحدیده ، الصلیف و راس عیسی در سواحل دریای سرخ صورت می‌گیرد.

سخنگوی ارتش ملی یمن، خاطرنشان کرد که یک منطقه باز در آب‌های بین المللی وجود دارد که جمهوری اسلامی و حوثی‌ها با قایق اسلحه را به مناطق تحت کنترل کودتاگران انتقال می‌دهند.

او افزود: «گاهی اوقات قاچاق اسلحه به صورت قطعات جداگانه به دست حوثی‌ها می رسد و سپیس توسط کارشناسان جمهوری اسلامی در صنعا یا صعده دوباره نصب می شود».

پیشتر کارشناسان نظامی سازمان ملل متحد و همچنین وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند، اسلحه‌ای که حوثی‌ها با آن سعودی را هدف قرار می‌دهند با اسلحه تولید جمهوری اسلامی کشف شده در استان نَهَم مطابقت کامل دارد.

سخنگوی ارتش یمن یادآوری کرد که نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اخیراً یک محموله تسلیحاتی که شامل ده ها موشک پیشرفته تولید جمهوری اسلامی در قایق که برای حوثی‌ها ارسال می‌شد را در دریای عرب کشف و ضبط کردند.

به گزارش العربیه؛ وزارت دفاع آمریکا گفته بود این موشک‌ها با اسلحه تولید جمهوری اسلامی که آرامکو را هدف قرار داده بود، کاملا مطابقت دارد.