کشف مخزن بزرگی از استخوان‌های انسانی

0
176

کشف بقایای 380 جسد متعلق به قرن دوم قبل از میلاد مسیح از وقوع جنگ وحشیانه‌ای بین اقوام ژرمن و امپراتوری روم خبر می‌دهد.

دانشمندان موفق به کشف بقایای 380 جسد متعلق به قرن دوم قبل از میلاد مسیح شدند که به طرز فجیعی کشته شده‌اند.

کشف این بقایا نشان می‌دهد که بین قرن دوم قبل از میلاد مسیح تا 54 میلادی جنگ بزرگی بین اقوام ژرمن و امپراتوری روم رخ داده است. امپراتوری روم از قرن اول قبل از میلاد مسیح تا قرن اول میلادی مشغول گسترش قسمت‌های شمالی قلمروی خود بود؛ به همین دلیل اقوام ژرمن همواره تحت حمله‌های وحشیانه ارتش رومی بودند.

حالا باستان‌شناسان براین باورند که موفق به کشف بقایای یکی از این جنگ‌های وحشیانه در تالاب‌های دانمارک شده‌‌اند.

به گفته متخصصان، اقوام ژرمن سریعا دور هم جمع شدند تا از خود در برابر حملات ناگهانی امپراتوری روم دفاع کنند؛ این حملات بین قرن دوم قبل از میلاد مسیح و قرن 54 میلادی رخ داده است.

تاکنون بقایای انسانی صحیح و سالمی از این جنگ‌ها در سایت‌های باستانی کشف نشده است، این امر بدین معناست که متخصصان اطلاعات بسیار کمی از ماهیت این جنگ‌ها، نوع سلاح‌های استفاده شده در این جنگ و تمرینات جنگی در اختیار دارند.

گروهی از محققان به سرپرستی دکتر مته لوشال از دانشگاه دانمارک موفق به کشف 21 هزار استخوان انسانی و تکه‌های استخوان در تالاب‌های دانمارک شدند. این شواهد می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره این جنگ در اختیار دانشمندان قرار دهد.

دکتر لوشال در این باره می‌گوید: «براساس نوشته‌های تاریخی، رومی‌ها پس از شکست واروس، برای تنبیه ژرمن‌ها به این مناطق حمله کردند؛ بقایای تازه کشف شده می‌تواند بقایای به جا مانده از این جنگ باشد».

این اجساد در تالاب و رسوبات دریاچه تا شعاع 75 هکتاری مراتع پراکنده شده بودند. تجزیه‌ و تحلیل‌های کربنی نشان می‌دهد که قدمت آنها به قرن دوم قبل از میلاد مسیح و قرن 54 میلادی بازمی‌گردد.

آنالیزها نشان می‌دهد که برخی از این افراد در هنگام مرگ تنها 13 سال سن داشته‌اند؛ محققان معتقدند که این افراد برای حضور در میدان جنگ آموزش ندیده بودند.

این جنگ چنان تهاجمی و وحشیانه بوده است که ماهیت این منطقه را به طور کلی تغییر داده است؛ این که در آن دوره منطقه کشاورزی بود به منطقه‌ای متروک با پوشش جنگلی تبدیل شد.

دکتر لوشال ادامه می‌دهد: «درباره جنگی بسیار بزرگ و مسلحانه صحبت می‌کنیم؛ این بزرگ‌ترین جنگی بوده که تاکنون در این منطقه اتفاق افتاده است».

به گزارش آنا از DailyMail، در کنار اسلحه‌هایی مانند شمشیر، نوک نیزه، تکه‌‌های سپر، چاقوهای آهنی و یک تبر دانشمندان موفق به کشف ظروف سرامیکی و استخوان سگ، خوک و گاو در میان بقایای انسانی شده‌اند.