کشف ماهی مرکب شیطانی در مکزیک

0
274

دانشمندان در حین بررسی آب‌های عمیق خلیج مکزیک موفق به کشف یک ماهی مرکب ناشناخته شدند که ظاهری شیطانی دارد.

این ماهی مرکب شاخدار شنلی موج‌دار به رنگ سرخ دارد که این موجود را کاملا شبیه به شیطان می‌کند. با وجود این که تنها چند روز از کاوش‌های اخیر در آب‌های عمیق خلیج مکزیک می‌گذرد اما تیم اوکیناس تاکنون موفق به کشف موجودات قابل توجهی در عمق هزار متری شده است.

یکی از جالب‌ترین موجودی که در این خلیج کشف شده است، گونه ناشناخته‌ای از ماهی مرکب است که ظاهری شیطانی دارد.

دانشمندان طی یکی از بررسی‌ها متوجه این موجود مرموز قرمز رنگ شدند. این موجود که از رده سرپایان است، هنوز نامی ندارد.

سرپایان رده‌ای از جانوران شاخه نرم‌تنان هستند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گونه قرینه بودن دو بخش بدن، داشتن سر برجسته و داشتن بازو یا شاخک است. همه سرپایان دریازی هستند و از آنجا که قادر به ترشح مرکب از بدن خود هستند ماهیگیران به آنها ماهی‌های مرکب می‌گویند.

باوجود این که برخی پیشنهاد داده‌اند اسم این موجود را ماهی مرکب خون‌‌آشام بگذارند که با توجه به ظاهر منحصر به‌فرد آنها گزینه مناسبی به نظر می‌رسد اما این موجودات سرخ رنگ همچنان نام‌گذاری نشده‌اند. در حال حاضر به این موجودات شیطانی «ماهی مرکب ناشناخته» می‌گویند.

به گفته تیم تحقیقاتی، در این بررسی تاکنون گونه‌های مختلفی از ماهی مرکب را شناسایی کرده‌ایم. این تیم تحقیقاتی علاوه برماهی مرکب سرخ، ستاره‌های دریایی، خرچنگ و شانه‌دارتباران و یک لقمه‌ماهی شگفت‌انگیز در بررسی اخیر آب‌های عمیق خلیج مکزیک پیدا کرده‌اند.

این ماموریت از روز 11 آوریل شروع شد و تا روز سوم ماه می نیز ادامه خواهد داشت تا زیستگاه ساکنین مرموز و بقایای کشتی‌های غرق‌شده زیر این خلیج را شناسایی کنند.

خلیج مکزیک خانه موجودات دریایی عجیبی، مانند مرجان و اسفنج، است. همچنین پر از آتشفشان‌های گلی و دره‌های عمیقی است. تعداد زیادی لاشه کشتی نیز در کف این خلیج وجود دارد.

به گزارش آنا از DailyMail، تیم تحقیقاتی به طور شبانه‌‌روزی این مناطق را بررسی خواهد کرد؛ غواصان طی روز به بررسی این مناطق خواهند پرداخت و نقشه‌برداری‌‌ها نیز شبانه انجام می‌شود تا مناطق جدید در این آب‌ها ثبت شود.