کشف دهکده باستانی در مصر

0
134

باستان‌شناسان موفق به کشف یک دهکده باستانی در دلتای رود نیل شدند که 2 هزار و 500 سال قبل‌تر از اهرام مصر ساخته شده است.

باستان‌شناسان مصری در دلتای رود نیل، بقایای دهکده‌ای متعلق به مصر باستان را پیدا کرده‌اند که قدمت آن به 2 هزار و 500 سال قبل از ساخت اهرام مصر می‌رسد. مردمی که در این دهکده زندگی می‌کرده‌اند سال‌ها قبل از فراعنه در مصر ساکن بوده‌اند.

به گفته دانشمندان، این دهکده در 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین اکتشافات در این منطقه است. این روستای باستانی 2 هزار و 500 سال قبل از اهرام جیزه ساخته شده است.

این دهکده در یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های این منطقه به قدمت 7 هزار سال کشف شده است. این سایت باستانی که متعلق به دوران نوسنگی است، در 140 کیلومتری شمال قاهره واقع شده است.

تیم حفاری چند مخزن ذخیره‌سازی پیدا کرده است که حاوی مواد ارگانیک مانند استخوان حیوانات و بقایای گیاهی است. دانشمندان با بررسی این مواد موفق به تخمین قدمت این محل باستانی شدند.

تیم تحقیقاتی در این محل ظروف سفالی و ابزار سنگی نیز کشف کرده‌اند که نشان از جامعه‌ای پایدار است. یافته‌های اخیر فرصتی برای دانشمندان فراهم کرده است تا جوامع ماقبل تاریخی ساکن در دلتای نیل را شناسایی کنند و اطلاعات بیشتری درباره آنها به دست آورند. هزاران سال پیش از این که شاه منس افسانه‌ای مصر بالا و مصر پایین را با هم متحد کند و اولین سلسله فرعونی مصر را تأسیس کند، مردمانی در دلتای رود نیل زندگی می‌کردند.

دانشمندان امیدوارند با تجزیه و تحلیل مواد زیستی که در این محل کشف شده است، اطلاعات بیشتری در زمینه اولین جامعه‌ای که در دلتای نیل ساکن شدند و منشأ کشاورزی در مصر به دست بیاورند.

به گزارش آنا از ساینس آلرت، دانشمندان بر این باورند که کشاورزی در این دهکده باستانی به بارش باران وابسته بود. این امر می‌تواند اطلاعات جدیدی در زمینه توسعه کشاورزی مبتنی بر آبیاری که بعدها در دلتای نیل رواج پیدا کرد، برای دانشمندان به ارمغان بیاورد.