کشف جسد یخ زده جوان ایرانی در مرز اروپایی ترکیه

0
307

خانواده مرد جوانی امروز با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از مرگ مشکوک وی در کشور ترکیه خبر دادند و اعلام کردند پزشکی قانونی ترکیه سرمازدگی را علت مرگ وی عنوان کرده است.

برادر این مرد جوان مقابل سعید احمدبیگی، بازپرس هفتم دادسرای جنایی تهران عنوان کرد: برادرم اواسط آذرماه امسال از سفر چندروزه‌ای به شمال همراه با دوستانش خبر داد و به سفر رفت و چند روز بعد با من تماس گرفت.

وی افزود: روز بعد من با تلفن همراه برادرم تماس گرفتم اما دوستش گوشی وی را پاسخ داد و گفت: وی نمی تواند صبحت کند، خودش به شما زنگ می‌زند.

به گزارش خبرگزاری های درون مرز، برادر این مرد جوان خاطرنشان کرد: تماسی از سوی برادرم برقرار نشد تا اینکه پس از تماس‌های مکرر از سوی ما مردی گوشی برادرم را به زبان ترکی استانبولی پاسخ داد و از آنجا که به این زبان مسلط نبودیم یکی از آشنایان با این فرد صحبت کرد و به ما گفت که این فرد پلیس است و می‌گوید که برادر شما فوت کرده است.

وی افزود: به دنبال اطلاع از مرگ برادرم به ترکیه سفر کردم و متوجه شدم که متاسفانه این خبر واقعیت دارد، و پلیس ترکیه به ما گفت: برادرم همراه با 4 دوست دیگرش به شکل غیرقانونی در راه اروپا بوده است که به سبب سرمازدگی جان خود را از دست می‌دهد.

برادر این مرد عنوان کرد: 4 دوست میلاد نیز با انتشار مطلبی در فضای مجازی از سفر خود به اروپا خبر دادند و در حال حاضر خبری از آنان نیست.

به گفته وی پلیس ترکیه پیکر برادرم را به پلیس ارومیه ارائه داد و ما پس از گرفتن جنازه از پلیس ارومیه پیکر وی را در تهران به خاک سپردیم.

وی گفت: میلاد گذرنامه داشته و می‌توانسته قانونی از مرز عبور کند، ضمن اینکه وی در هنگام کشف لباسی بر تن نداشته است و 30 میلیون پولی که برای خرید خودرو به همراه داشته نیز مفقود شده است.

با توجه به اینکه پلیس ترکیه گزارش پزشکی قانونی را به ایران ارسال کرده است، سعید احمدبیگی؛ بازپرس هفتم دادسرای جنایی تهران دستور ترجمه نامه پزشکی قانونی ترکیه و اعلام نظر پزشکی قانونی تهران را صادر کرد.