کشف بقایای گاو دریایی ۲۰ میلیون ساله در پاناما

0
427

محققان به‌طور تصادفی بقایای گاو دریایی 20 میلیون ساله را در آمریکای مرکزی و در سواحل پاناما (بخش پاسیفیک) کشف کردند.
«استیون منچستر» نگهبان موزه حیات‌وحش فلوریدا در حال جستجو برای یافتن فسیل نباتات به دستور مافوق خود بود که به چندتکه استخوان نزدیک کانال پاناما برخورد کرد.

وی «آرون وود»، محقق پروژۀ یافتن فسیل گیاهان را صدا کرد و آن‌ها دو تا سه مهره به رنگ نارنجی پیدا کردند که کنار یک سنگ سیاه بود و چند استخوان دنده نیز پایین آن قرار داشت و حدس زدند که بقایای حیوان زیر تخت سنگ باشد.

به دلیل بالاآمدن سطح آب آن‌ها به‌طور اضطراری عملیات کاوش را انجام دادند.

5144354

این اولین پستاندار دریایی در آن‌سوی پاسیفیک است که کنار کانال پاناما کشف می‌شود.

فسیل یافت شده حکایت از یک‌گونه متفاوت از گاوهای دریایی دارد و به گفته محققان گاو دریایی معمولاً 4.5 متر طول دارد و فسیل کشف‌شده نشان می‌دهد حیوان مذکور کوچک‌تر بوده و بالغ نبوده است.

این جانور در خوردن مهارت داشته و با استفاده از عضلات ضخیم گردن،لگن و دندان‌ها و قسمت پایین پوزه از گیاهان به‌خوبی تغذیه می‌کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، گاو دریایی‌ها پستاندارانی آبزی از راستهٔ گاودریاییان (Sirenia)، خانوادهٔ تن‌موییان Trichechidae و سردهٔ تریککوس (Trichechus) هستند. گاودریایی‌سانان تنها پستانداران دریایی هستند که کاملاً آبزی و گیاه‌خوارند و تقریباً تمام آن‌ها بدون مو و اندام حرکتی عقبی‌اند. دم گاو دریایی پارویی‌شکل است درحالی‌که دم گاوماهی چنگالی است. گاوهای دریایی گیاهخوارند و بیشتر وقت خود را به چرا در پایابها (آب‌های کم‌عمق) می‌گذرانند.