کشف آثارتاریخی در اطراف ورزشگاه تختی اصفهان؛ به همراه تصاویر

0
281

شنیده ها حاکی از این است که در حفاری هایی که برای تکمیل خط یک مترو اصفهان اطراف ورزشگاه تختی رخ داده است، تعدادی کوزه سفالی پیدا شده و پس از این اتفاق این کوزه ها از این منطقه خارج شده است.

نکته قابل توجه این است که با وجود این کشفیات شاید حالا باید زمان بیشتری برای افتتاح خط یک مترو در نظر گرفت چرا که با وجود این مسئله میراث فرهنگی اجازه به آسانی گذشتن از این مسیر ها را نمی دهد و به صورت جز به جز این مناطق را بررسی می کند.

گفتنی است عملیات حفاری مترو جنب ورزشگاه تختی با توجه به پیدا شدن این کوزه ها متوقف شده است.

به گزارش تابناک اصفهان، شنیده ها حاکی از این است که در حفاری هایی که برای تکمیل خط یک مترو اصفهان اطراف ورزشگاه تختی صورت گرفته، تعدادی کشف اشیای سفالی پیدا شده و پس از این اتفاق کوزه ها از این ایستگاه خارج شده است.

فریدون الهیاری در گفتگو با مهر ضمن تأیید اظهار داشت: ساعتی پیش در مکان حفر چاهک‌های هواکش مترو در عمق شش متری زمین چندین شی تاریخی از جمله اشیای سفالی کشف شد.

وی با بیان اینکه تیم سه نفره ای از باستان شناسان سازمان و یگان حفاظت میراث فرهنگی در این مکان مستقر هستند، ابراز داشت: اشیای مذکور در حال بررسی بیشتر توسط کارشناسان میراث فرهنگی است اما به نظر می رسد اشیای کشف شده حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ سال قدمت دارند و متعلق به دوره سلجوقی هستند.

1875048 1875049 index index2 index3