کشته شدن 8 نیروی جمهوری اسلامی در غرب سوریه در حمله هوایی اسرائیل

0
144

دیدبان حقوق بشر سوریه روز جمعه 7 می 2021 گزارش کرد در حمله هوایی روز چهارشنبه جنگنده‌های اسرائیلی به استان ساحلی لاذقیه، 8 نفر کشته شدند که بیشترشان از نیروهای جمهوری اسلامی یا شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران بودند.

رسانه‌های سوریه روز چهارشنبه اعلام کرده بودند سامانه‌های دفاعی این کشور چندین موشک اسرائیلی که دو منطقه «الحفه» در استان لاذقیه و «مصیاف» در استان حماه را هدف قرار داده بودند، سرنگون کردند.

یک منبع نظامی سوریه گفت که این حمله یک تاسیسات غیرنظامی ساخت مواد پلاستیکی را هدف قرار داده و سبب کشته شدن یک شهروند غیرنظامی و زخمی شدن 6 نفر دیگر از جمله یک کودک شد.

اما دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این حمله به تاسیسات نظامی صورت گرفت که علاوه بر زاغه‌های مهمات و تسلیحات، جنجگویان جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی هوادار جمهوری اسلامی در آنجا حضور داشتند و گزارش‌های اولیه حاکی از زخمی شدن 14 نفر از نیروهای نظامی و دو شهروند غیرنظامی بود.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه گفت: «بعدتر مشخص شد این حملات 8 کشته در میان نیروهای طرفدار جمهوری اسلامی پی داشت که 5 نفر از آنها ایرانی، دو افغان و یک سوری بودند.»

العربیه نوشت؛ اسرائیل تا کنون هیچ اظهار نظری درباره این حمله نکرده است.