کشته شدن 11 شبه نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در حملات موشکی اسرائیل به جنوب سوریه

0
60

منابع سوری روز سه شنبه 1 سپتامبر گزارش دادند که در حملات موشکی اسرائیل به زاغه‌های اسلحه حزب الله لبنان و رژیم اسد در جنوب سوریه، دست‌کم 11 شبه نظامی وابسته به جمهوری اسلامی و رژیم اسد کشته شدند.

در این حملات موشکی علاوه بر تلفات جانی که بر شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی وارد شد، خسارت‌های مالی زیادی نیز به مواضع و استحکامات نیروهای حزب الله و رژیم اسد وارد شد.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه از میان کشته شدگان امروز 5 نفر از اعضای شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی هستد. همچنین 3 تن از قربانیان این بمباران دارای تابعیت غیر سوری هستند.

هدف قرار دادن مواضع حزب الله لبنان

حملات اسرائیل چندین پایگاه نظامی وابسته به نیروهای رژیم را در حومه دمشق و درعا هدف قرار داد. همچنین یکی از حملات تاسیسات نظامی محیط اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق و منطقه الکسوه جنوب دمشق را هدف قرار داد.

موشک‌های اسرائیلی مناطق ازرع، تیپ نامر، تیپ قرفا و تل محجه در حومه شمال شرقی درعا، جایی که نیروهای حزب الله لبنان در آن حضور دارند، هدف قرار دادند.

پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه از انفجارهای شدید در حومه دمشق و درعا ، در جنوب سوریه خبر داده بود این انفجارهای مهیب در نتیجه حملات موشکی اسرائیلی شنیده شد.

همزمان نیروهای پدافند دفاعی رژیم سوریه از هدف قرار دادن اهدافی بر فراز آسمان این کشور در منطقه درعا خبر دادند.

اسرائیل در اوایل ماه اوت نیز چند پایگاه نظامی وابسته به نیروهای اسد و حزب الله لبنان در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

افخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در آن زمان گفت که هواپیماهای جنگی و هلیکوپترهای این کشور اهداف نیروهای رژیم را مورد هدف قرار داد.

العربیه نوشت؛ او گفت در این حملات جنگنده‌های اسرائیلی ایستگاههای شناسایی و ابزار جمع آوری اطلاعات ، اسلحه‌های ضدهوایی و ابزارهای فرماندهی و کنترل در پایگاه‌های متعلق به ارتش اسد را هدف قرار داده است.