کشته شدن 10 کارشناس آموزش نظامی جمهوری اسلامی در خاک اوکراین

0
91

در حالی‌که آمریکا و اوکراین از حضور مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در خاک اوکراین برای کمک به روسیه، خبر می‌دهند، گزارش‌هایی از کشته شدن دست‌کم 10 نیروی نظامی جمهوری اسلامی در اوکراین که برای آموزش دادن به سربازان روسی به این کشور اعزام شده‌اند، منتشر شده است.

روزنامه چاپ اسرائیل جمعه 29 مهرماه به نقل از یک مقام اوکراینی نوشت که 10 نظامی جمهوری اسلامی که در حال آموزش سربازان روسی بودند در حملات اوکراین در هفته گذشته در جنگ روسیه و اوکراین کشته شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مقامات آمریکایی پیش‌تر نسبت به حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی برای آموزش روس‌ها درباره استفاده از پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی در کریمه، هشدار داده بودند.

العربیه به نقل از جروزالم پست همچنین مرکز مقاومت ملی اوکراین نوشت؛ چهارشنبه 27 مهرماه اعلام شده بود که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی بر عملیات پهپادهای انفجاری شاهد- 136 ایران توسط نیروهای روسی نظارت می‌کنند و در حال آموزش به روس‌ها درباره نحوه عملکرد این پهپادها هستند.

این نهاد دولتی با اشاره به مقاومت زیرزمینی اوکراین افزود:«روس‌ها مربیان جمهوری اسلامی را برای پرتاب پهپادهای انفجاری شاهد-136 در قلمرو منطقه خرسون و کریمه مستقر کرده‌اند.»

بنا بر این گزارش، پرسنل جمهوری اسلامی به روس‌ها یاد می‌دهند که چگونه از پهپادهای انفجاری استفاده کنند و در پرواز و برخورد این پهپادهای انفجاری به اهداف غیرنظامی اوکراینی از جمله حملات به میکولایف و اودسا نظارت داشته‌اند.