کشته شدن یک کودک دیگر سیستان و بلوچستان در ادامه قیام سراسری مردم ایران

0
76

به دنبال اعتراضات روز گذشته در ایرانشهر، یک کودک بر اثر تیراندازی نیروهای جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد.

این کودک جمعه 27 آبان، در جریان اعتراض‌های مردمی ایرانشهر، از ناحیه سر مورد هدف نیروهای حکومتی قرار گرفته است.

از جزئیات مربوط به هویت این کودک هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

در روزهای گذشته فضایی امنیتی در شهر ایرانشهر حاکم بوده است. منابع آگاه اطلاع دادند که نیروهای امنیتی در روز پنج‌شنبه 26 آبان، بیش از 30 شهروند شهر ایرانشهر را بازداشت کردند. اکثر این بازداشت‌شدگان روز جمعه آزاد شدند، اما موج بازداشت‌ها پس از ادای نماز جمعه و اعتراضات خیابانی تاکنون ادامه دارد.

دیگر منابع مربوط به اخبار سیستان و بلوچستان نیز از جمله «کمپین فعالین بلوچ» و خبرگزاری «حال‌وش» نیز دستگیری ده‌ها شهروند در ایرانشهر را تایید کرده‌اند.

دو نفر از معترضان در این زمینه تصریح کردند، نیروهای امنیتی از بازداشت‌شدگان خواسته بودند تا در مراسم نماز جمعه «مسجد نور» ایرانشهر شرکت نکنند.

این مسجد نقطه آغاز اعتراضات هفته‌های گذشته در ایرانشهر بوده است.

بر اساس این گزارش، پلیس «اماکن عمومی» نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در دستگیری برخی از معترضین نقش داشته است. پیش از این هیچ گزارشی مبنی بر دخالت یک نهاد نظارت بر اماکن عمومی در بازداشت معترضین منتشر نشده بود.

العربیه نوشت؛ ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی، روز گذشته با شلیک گلوله ساچمه‌ای، شماری از معترضان در پهره را زخمی کرده بودند.

شمار مجروحین بسیار زیاد است، اما نهادهای امنیتی تمام تلاش خود را می‌کنند تا اطلاعات این مجروحین و جزئیات این حادثه منتشر نشود.

به گفته منابع چهار راه پاستور و «بازار روز» پهره شاهد بیشترین درگیری‌ها و تیراندازی نیروهای حکومتی بوده است.

یک منبع دیگر افزود، یکی از مجروحان اعتراضات روز گذشته که در منطقه «کلّینک» از پشت سر مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد، اما پس از بیرون آوردن گلوله‌ها او را وادار کرده‌اند تا از بیمارستان فورا مرخص شود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، شنبه 28 آبان، صدای تیراندازی از منطقه بازار روز ایرانشهر هنوز شنیده می‌شد.