کشته شدن یک فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و محافظش در اثر انفجار مین در سوریه

0
227

منابع «دیدبان حقوق بشر سوریه»گزارش دادند، یک فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ، سه شنبه 16 مارس به همراه محافظ خود، در اثر انفجار مین در صحرای المیادین در شرق دیر الزور در مناطق فعالیت گروه «داعش» کشته شد.

بنا به این گزارش، جنگنده‌های روسیه از ساعات اولیه صبح، حملات شدیدی را به رشته کوه‌های «البشری» واقع در مرز میان استانهای دیرالزور و رقه آغاز کردند و غارهایی را هدف قرار دادند که احتمالا مراکز حضور «داعش» در منطقه هستند.

شمار حملات هوایی جنگنده‌های روسیه در دوشنبه 15 مارس حدود به 80 حمله هوایی رسید که طی آن، مناطق انتشار اعضای داعش و اماکن حضور آن‌ها در آثریا و الرهجان در حومه شرقی حماه، بادیه معادن در حومه رقه، رشته کوه البشری و سایر مناطق در مثلث حلب حماه-الرقه و همچنین مراکزی در حومه شرقی حمص در صحرای تدمر و السخنه هدف قرار گرفتند.

این حملات باعث کشته شدن حدود 13 شبه نظامی داعش و نابودی خودروهای آن‌ها و همچنین وارد آمدن زیان‌های زیاد و انهدام بخش‌های یزرگی ازغارها در مناطق فوق الذکر گردید.

شمار تلفات انسانی از 24 مارس 2019 تا امروز، به 1356 کشته از میان نیروهای رژیم اسد و شبه نظامیان وفادار به آنها از اتباع سوریه و غیر سوری، از جمله دستکم دو تبعه روسیه رسیده و 147 شبه نظامی طرفدار ایران با تابعیت غیرسوری نیزبه قتل رسیده‌اند. این تعداد همگی در جریان حملات، بمبگذاری‌ها و کمین های داعش درغرب فرات، صحرای دیرالزور، رقه، حمص و سویدا کشته شدند.

العربیه نوشت؛ دیدبان حقوق بشر سوریه، کشته شدن 4 غیرنظامی شاغل در میدان‌های گازی و 11 چوپان علاوه بر یک شهروند زن، یک دختر و دو مرد را در حملات داعش ثبت کرد و همچنین از کشته شدن 854 شبه نظامی داعش در همین برهه در جریان حملات، گلوله باران‌ها و کمین‌ها خبر داد.