کشته شدن شماری از کارشناسان نظامی جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در یمن

0
186

معمر العریانی، وزیر اطلاعات رسانی یمن، روز چهارشنبه 5 فوریه از کشته شدن شماری از کارشناسان نظامی جمهوری اسلامی و لبنانی وابسته به حزب الله در جبهه‌های «نهم»، «صرواح»، «الجوف» و«البیضاء» خبر داد.

«در حمله ارتش ملی یمن به چند جبه در استان‌های مختلف یمن، صدها تن از شبه نظامیان حوثی و تعدادی از فرماندهان و کارشناسان نظامی حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی کشته شدند.

الاریانی افزود: «این نبرد هنوز ادامه دارد و نیروهای ارتش ملی یمن توانستند تلفات سنگینی بر شبه نظامیان حوثی وارد کردند».

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، الاریانی گفت: «نبرد یمنی‌ها با پروژه توسعه طلبی رژیم ایران و مزدورانش شبه‌نظامیان حوثی جنگی سرنوشت ساز و نقطه عطفی در تاریخ ماست و نتیجه این نبرد به اذن خدا پیروزی حتمی ما خواهد بود».

وزیر اطلاع رسانی یمن افزود: «شبه نظامیان حوثی بدون اینکه هیچ ارزشی برای نیروهای خود یا خانواده‌های آنها قائل باشند این نیروها و افراد تحت کنترل خود را به جبهه‌ها جنگ و به سوی مرگ حتمی اعزام می‌کنند.آنها خانواده‌های این افراد را با وعده‌های پیروزی بزرگ فریب می دهند در صورتی که آنها برای ماجرجویی‌های غیر ملی و نبردهای بیهوده برای بیگانه برای تحویل یمن به رژیم جمهوری اسلامی فرزندان این کشور را به کشتن می دهند.
او گفت، یمنی‌ها اجازه این کار را به حوثی‌ها نخواهند داد.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن اظهار داشت، شبه نظامیان حوثی حتی به یمنی‌هایی که فریب آنها را خوردند و آنان را همراهى كردند، چیزی بجز مرگ، ویرانی ، گرسنگی، فقر و بیماری برايشان به ارمغان نیاوردند.

به گزارش العربیه به قل از الاریانی: :«ارتش ملی یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن به رهبری کشور برادر پادشاهی سعودی حماسه‌های قهرمانانه‌ای را در جبهه‌های نهم ، صرواح، الجوف و البیضا را به نمایش گذاشته و تلفات سنگینی بر حوثی‌ها وارد کردند.