کشته شدن شماری از نیروهای سپاه پاسداران و حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به سوریه

0
295

منابع سوری روز دوشنبه 27 آوریل از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به شماری از مواضع سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در سوریه خبر دادند.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه در این حمله هوایی اسرائیلی دست کم 4 شبه نظامی جمهوری اسلامی و تعدادی از نیروهای سوری کشته شده‌اند.

رسانه‌های دولتی سوریه ضمن تایید این خبر اعلام کردند که پدافند ارتش این کشور جنگنده‌های اسرائیلی را مجبور به ترک حریم هوایی این کشور کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه در تماس با شبکه الحدث گفت: «حملات اسرائیل مواضع نظامی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را هدف قرار داد و چنین پایگاه و مرکز نظامی متعلق به شبه نظامیان تابع جمهوری اسلامی در جنوب دمشق به کلی منهدم کرد

طبق گفته دیدبان حقوق بشر در این حمله 4 فرمانده از نیروهای سپاه و تعدادی از افراد حزب الله لبنان و جند شبه نظامی از شبه نظامیان وابسته به سپاه قدس کشته شدند.

با بیان اینکه مواضع مورد هدف حملات جنگنده‌های اسرائیلی شاهد تجمع شبه نظامیان حزب الله لبنان و برخی از شبه نظامیان تابع سپاه در سوریه هستند، افزودند، حملات هوایی بیشتر بر مواضعی در مناطق سیده زینب، المزه، صحنایا و کوه‌های المنانع در حومه دمشق متمرکز شد.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، انفجارهای شدید ناشی از این بمباران دمشق و مناطق آن را به شدت تکان داد. این بمباران مواضع سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و شبه نظامیان تابع آن را در جنوب و جنوب غربی دمشق هدف قرار داده است.

رسانه‌های رژیم سوریه ادعا کرد، در این حملات سه تن از افراد غیر نظامی کشته شدند.

العربیه گزارش داد؛ رسانه‌های سوری سه شنبه هفته گذشته نیز از کشته شدن 9 تن از شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در حملات موشکی اسرائیل به خاک سوریه خبر داده بودند.