کشته شدن تعدادی کارشناس جمهوری اسلامی در اثر انفجار موشک بالستیک پیش از پرتاب

0
287

رسانه‌‌ها به نقل از منابع یمنی گزارش دادند که دوشنبه 17 ژوئن انفجار یک موشک بالستیک پیش از پرتاب در پایگاه هوایی الدیلمی واقع در شمال صنعا پایتخت یمن، به کشته شدن شماری از کارشناسان موشکی جمهوری اسلامی انجامید.

بنا بر این گزارش‌ها، کارشناسان جمهوری اسلامی تلاش داشتند یک موشک بالستیک را پرتاب کنند که این موشک پیش از پرتاب منفجر شد.

این گزارش‌ها می‌افزاید که در این حادثه شماری از کارشناسان جمهوری اسلامی و تعدادی از فرماندهان نظامی شبه‌نظامیان حوثی کشته شدند.

پایگاه هوایی الدیلمی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی است که تعدادی سکوی پرتاب موشک و پهپادهای جمهوری اسلامی در آن مستقر است. در این پایگاه، انبارها، زیرزمین‌های سری و کارگاه‌های ساخت و مونتاژ موشک و پهپاد نیز وجود دارد. این پایگاه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا قرار دارد.

طی روزهای اخیر جنگنده‌های ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن، اقدام به بمباران مواضع استراتژیک و انبارهای اسلحه و مهمات وابسته به شبه‌نظامیان حوثی در غرب صنعا کردند. پایکاه نظامی الصباحه یکی از مواضع هدف حملات بود.

انبارها و تجهیزات موشکی و نظامی حوثی‌ها در استان‌های الضالع و حجه نیز هدف حملات هوایی ائتلاف قرار گرفت.

نیروهای ارتش یمن نیز موفق به کنترل چند منطقه در دو استان الضالع و حجه شدند. این در حالی است که شبه‌نظامیان حوثی بر شدت حملات نظامی خود در مناطق ساحل غربی به ویژه در جبهه کوهستانی افزودند.

العربیه گزارش داد؛ شبه‌نظامیان حوثی همچنین به ارسال تجهیزات نظامی به مناطق جنوب الحدیده ادامه می‌دهند. آن‌ها همچنین شمار بیشتری از خندق‌ها و تونل‌ها را در شهر الحدیده حفر می‌کنند.