کسب نخستین مقام سومی تاریخ فوتسال ایران

0
221

تیم ملی فوتسال ایران که با نمایش فوق‌العاده و شکست تیم‌های بزرگی مانند برزیل به دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام‌جهانی راه پیدا کرده بود با پیروزی بر پرتغال برای نخستین بار به مقام سوم رسید.

 دیدار رده بندی رقابت های فوتسال جام جهانی شامگاه روز شنبه بین تیم های ایران و پرتغال به میزبانی کلمبیا برگزار شد که این دیدار در پایان وقت معمولی به تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و دو تیم مستقیم ضربات پنالتی را در دستور کار قرار دادند که در این ضربات سپهر محمدی دروازه بان دوم ایران با عملکردی عالی باعث پیروزی ۴ بر ۳ ایران برابر پرتغال شد.

تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی گام در این دیدار گذاشت که محمد کشاورز کاپیتان خود را به خاطر مصدومیت در دیدار برابر روسیه در اختیار نداشت. با این حال شاگردان ناظم الشریعه صاحب موقعیت هایی شدند که نتوانستند از آنها استفاده کنند.

تیم ملی پرتغال هم صاحب موقعیت های خوبی شد اما صمیمی دروازه بان ایران این موقعیت ها را مهار کرد. تیم ایران می توانست در ثانیه های پایانی نیمه اول به گل برسد اما بازیکنان در پاس آخر دقت لازم را نداشتند تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم تیم ملی پرتغال در همان چهل ثانیه اول ایران را غافلگیر کرد و دو بار دروازه صمیمی را باز کرد تا کار برای شاگردان ناظم الشریعه سخت شود اما در ادامه کاظمی و جاوید توانستند گل های خورده را جبران کنند.

به گزارش مهر؛ تلاش دو تیم برای رسیدن به گل سوم ثمری نداشت و بازی در وقت معمول با تساوی دو بر دو به پایان رسید و براساس توافقی که از قبل صورت گرفته بود دو تیم مستقیم به سراغ ضربات پنالتی رفتند که در این ضربات ایران سه بار فرصت رسیدن به پیروزی را داشت که در سومین مرتبه مهدی جاوید دروازه حریف را باز کرد تا برای نخستین بار فوتسال ایران در جام جهانی سوم شود.