کسب جایزه جشنواره «آنتنا» برای مستند «رویاهای دم صبح»

0
215

مستند «رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی که در بخش مسابقه جشنواره «آنتنا» شرکت داشت موفق به کسب جایزه ویژه هیات ژوری شد.

 فیلم مستند «رویاهای دم صبح» از بخش مسابقه جشنواره «آنتنا» که از ۱۱ تا ۱۶ اکتبر در سیدنی استرالیا برگزار شد، جایزه برد.

در این جشنواره فیلم «کلوزآپ» عباس کیارستمی هم شنبه ۱۵ اکتبر ساعت ۱۱ به وقت محلی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره فیلم آنتنا، جشنواره فیلم مستند استرالیاست که هر سال در اکتبر در سیدنی برگزار می شود. این جشنواره برترین فیلم‌های غیرداستانی را از استرالیا و سراسر جهان نمایش می‌دهد. این فستیوال همچنین شامل «آنتنا داک تاک» سمینار یک روزه درباره صنعت سینما، برنامه های مروری بر گذشته، مهمانان بین‌المللی بود.

در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آنتنا در سیدنی استرالیا جایزه ویژه هیات داوران به فیلم «رویاهای دم صبح» تعلق گرفت.

در جشنواره امسال فیلم های مطرحی از جهان شرکت داشتند که «بهیموث» از چین از جمله آنها بود و موفق شد تا جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی را از آن خود کند.

اولین نمایش جهانی «رویاهای دم صبح» در برلین و اولین نمایش فیلم چینی در جشنواره ونیز امسال بود. از هر دو فیلم استقبال بسیار خوبی در این جشنواره به عمل آمد.

نامزدی در آسیاپاسیفیک

در عین حال فیلم «رویاهای دم صبح» در کنار چهار فیلم دیگر از قاره آسیا و اقیانوسیه کاندیدای بهترین فیلم مستند بلند در آکادمی آسیاپاسیفیک شده است. این جشنواره معروف به آکادمی اسکار آسیا و اقیانوسیه است.

دهمین دوره جوایز اسکرین پاسیفیک آسیا نامزدهای خود را در بخش نوجوانان، انیمیشن و فیلم بلند مستند معرفی کرد. علاوه بر این گروه داوری بخش بین‌الملل نیز معرفی شدند که باید برندگان هر یک از سه جایزه را انتخاب کنند. برندگان این رقابت در مراسمی که پنج شنبه ۲۴ نوامبر در بریزبن استرالیا برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

در بخش نوجوانان یکی از نامزدها فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار است که در جشنواه فیلم فجر امسال دو جایزه برده است. دو فیلم از هند، فیلمی مشترک از افغانستان و دانمارک و فرانسه و سوئد و یک فیلم از کره دیگر نامزدهای این بخش هستند.

در بخش بهترین انیمیشن نیز پنج نامزد از امارات، فیلیپین، روسیه، کره و روسیه انتخاب شده‌اند.

در بخش فیلم بلند مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی جای دارد که از آن به عنوان فیلمی که چندین جایزه معتبر جهانی کسب کرده یاد شده است. چهار نامزد دیگر «شهر جدید» از میانمار، «تبعید» فیلمی مشترک از کامبوج و فرانسه، «میمون برفی» فیلمی مشترک از استرالیا و نروژ و «زیر خورشید» فیلمی مشترک از روسیه، چک و آلمان هستند.

ماکسین یولسون مدیر جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک هر سه بخش جشنواره را بسیار قوی خواند و گفت این فیلم‌ها از میان ۱۱۵ فیلم انتخاب و به عنوان نامزد معرفی شده‌اند.

امین پلنگی مدیر جشنواره فیلم‌های پارسی در استرالیاست.

به گزارش مهر به نقل از سایت جشنواره آنتنا،جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک بریزبن از ۲۳ نوامبر تا ۴ دسامبر برگزار می‌شود و ۲۴ نوامبر برندگان خود را خواهد شناخت.