کریستن استوارت وارد جنگ عراق می‌شود

0
352

آنگ لی برای پروژه تازه‌اش با عنوان «راه رفتن طولانی بین دو نیمه بیلی لین» که درامی است درباره جنگ عراق، مشغول مذاکره با کریستن استوارت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کریستن استوارت بازیگر «سفید برفی و شکارچی»، «کمپ اشعه ایکس» و فرانشیز پرفروش «چکامه گرگ و میش» مشغول مذاکره با شرکت تری‌استار برای بازی در فیلم «راه رفتن طولانی بین دو نیمه بیلی لین» (Billy Lynn’s Long Halftime Walk) به کارگردانی آنگ لی فیلم‌ساز برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب، بفتا، شیر طلایی و خرس طلایی است.

پیش از این حضور بازیگری تازه‌کار به نام جو آلوین در نقش اصلی شخصیت بیلی لین و گرت هدلاند بازیگر «ناشکسته» و «درون لوین دیویس» اعلام شده بود. ورایتی روز جمعه از پیوستن کریستن استوارت به این پروژه خبر داد. فیلم‌های متعددی که تا پیش از «تک‌تیرانداز آمریکایی» درباره جنگ عراق ساخته شده و به روی پرده رفتند، اغلبب ضررده بودند اما ظاهراً فیلم پرفروش و رکوردشکن کلینت ایستوود تهیه کنندگان هالیوود را بار دیگر به این موضوع علاقه‌مند کرده است.

«راه رفتن طولانی بین دو نیمه بیلی لین» از رمان «بیلی لین» به قلم بن فانتین اقتباس شده و داستانش درباره جوانی نوزده ساله است که در جنگ عراق شرکت می‌کند.

افراد جوخه‌ این سرباز از عملیاتی در عراق جان سالم به‌در می‌برند و همه آنها به عنوان قهرمانان جنگ معرفی می‌شوند و بعد در یک تور ورزشی در سراسر آمریکا شرکت می‌کنند و بخش مهمی از داستان بین دو نیمه مسابقه فوتبالی در تگزاس در روز شکرگزاری اتفاق می‌افتد.

فیلم‌نامه را سایمون بیوفوی انگلیسی نوشته که فیلم‌نامه‌هایی مانند «میلیونر زاغه‌نشین»، «127 ساعت»، «صید ماهی سالمون در یمن» و «عطش مبارزه: اشتعال» را در کارنامه دارد.

آنگ لی کارگردان«راه رفتن طولانی بین دو نیمه بیلی لین» از زمان «زندگی پای» برنده جایزه بهترین کارگردانی اسکار 2013 بیش از دو سال است که فیلمی نساخته است. این کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده 61 ساله تایوانی با آثاری مانند «زندگی پای»، «کوهستان بروکبک» و «ببر خیزان، اژدهای پنهان» از جمله برنده دو جایزه اسکار، دو گلدن گلوب، دو شیر طلایی ونیز، دو خرس طلایی برلین و چهار بفتا شده است.

کریستن استوارت متولد 1990 در لس‌آنجلس از سن 9 سالگی وارد حرفه بازیگری شد و در سال 2002 در کنار جودی فاستر در فیلم «اتاق امن» دیوید فینچر ظاهر شد و پس از آن در آثاری مانند «زاتورا»، «به درون طبیعت وحشی» و «چه اتفاقی افتاد» بازی کرد و با بازی در پنج فیلم مجموعه «گرگ‌و‌میش» به اوج شهرت رسید. وی سال گذشته در فیلم «کمپ اشعه ایکس» همراه با پیمان معادی بازی کرد و همراه با ژولیت بینوش در فیلم فرانسه زبان «ابرهای سیلز ماریا» به کارگردانی الیویه آسایا ظاهر شد و با این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل سزار (معادل اسکار فیلم‌های فرانسه زبان) شد و توانست به عنوان اولین آمریکایی برنده جایزه سزار نام خود را ثبت کند.

وی علاوه بر فیلم آنگ لی چندین پروژه دیگر را برای دو سال آینده در دست دارد و از جمله قرار است در «پروژه بدون عنوان کلی ریچارت» در نقش یک معلم خصوصی و در «پروژه بدون عنوان وودی آلن» که هر دو در سال 2016 روی پرده خواهند رفت، بازی کند.

آنگ لی تصمیم دارد برای ساختن «راه رفتن طولانی بین دو نیمه بیلی لین» از سیستم فیلم‌برداری سه‌بعدی با دوربین سونی F65 با رزولوشن بالا و سرعت بسیار زیاد 120 قاب در ثانیه استفاده کند تا تجربه پرتنش یک سرباز در جبهه جنگ به خوبی به تماشاگر منتقل شود. شرکت‌های تری‌استار و Film4 این فیلم را که بهار امسال جلوی دوربین می‌رود، تولید خواهند کرد.