کرونا در جهان؛ ۹۳۸ نفر در یک شبانه روز در بریتانیا جان باختند

0
217

شمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در جهان در حالی از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آنها ساکن ایالات متحده و حدود ۷۰۰ هزار نفر آنها نیز شهروندان کشورهای اروپایی هستند.

همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار قربانیان آن در اروپا دولت‌ها قوانین سختگیرانه‌تری برای محدود کردن آمد و شد مردم در کشور وضع کردند.

به گفته وزارت بهداشت بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳۸ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در یک شبانه روز در بریتانیاست. 

به این ترتیب از زمان شیوع ویروس کرونا در بریتانیا تا کنون بیش از ۷ هزار نفر جان باخته‌اند. 

سازمان جهانی بهداشت: وقت کاهش مقررات سخت‌گیرانه در اروپا نرسیده است

بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد با وجود مشاهده مواردی از سیر رو به نزول شیوع ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی، هنوز زمان کاهش مقررات سخت‌گیرانه فرا نرسیده است. در روزهای گذشته سیر صعودی آمار مرگ و میر و ابتلا در ایتالیا و اسپانیا با شتاب کمتری ادامه یافت. با این حال شمار قربانیان در اسپانیا در دو روز گذشته بار دیگر افزایش یافت.

شناسایی ۱۹۹۷بیمار جدید در ایران؛ ثبت ۱۲۱ قربانی در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۱۹۹۷ بیمار جدید و ثبت ۱۲۱ قربانی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به این ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹شناسایی و ثبت شده در ایران به ۶۴۵۸۶ نفر رسید. بنابر آمار رسمی تا کنون۳۹۹۳ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند.

افزایش مجدد شمار قربانیان در اسپانیا؛ ۷۵۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

مقام‌های بهداشتی دولت اسپانیا اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۴۷۴۸ مورد جدید ابتلا و ۷۵۷ مرگ دیگر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده اند.

به این ترتیب پس از یک دوره کوتاه کند شدن شیب صعودی شمار قربانیان، اسپانیا برای دومین روز متوالی بار دیگر شاهد افزایش شمار قربانیان بیماری بود.

اسپانیا با ۱۴۶ هزار و ۶۹۰ مبتلا به ویروس کرونا، پس از ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار بیمار کووید-۱۹ را دارد. تاکنون در این کشور ۱۴۵۵۵ نفر بر اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده اند. از میان بیماران ثبت شده، ۴۸ هزار و ۲۱ نفر بهبود یافته اند.

تعلیق ماموریت ناو شارل دوگول

در پی اعلام خبر احتمال ابتلای برخی از سربازان حاضر در ناو هواپیمابر شارل دوگول به ویروس کرونا، ماموریت این شناور نیروی دریایی فرانسه زودتر از موعد پایان می‌یابد و تا ۲۳ آوریل به پایگاه خود در تولون باز می‌گردد. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که حدود ۴۰ تن از سربازان حاضر در این ناو به علائمی مشابه با بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

ناو هواپیمابر شارل دوگول با ۲ هزار سرباز از ۲۱ ژانویه برای مشارکت در سلسله تمرین‌های بین‌المللی با مشارکت نیروی دریایی دانمارک و هلند به اقیانوس اطلس شمالی اعزام شده بود.

عید پاک در خانه

از ساکنان ایالت جنوبی بایرن در آلمان خواسته شده تا در عید پاک در خانه بمانند. در بیانیه وزارت حمل و نقل این ایالت از مردم خواسته شده تا از رفتن به دریاچه‌ها، کوهستان و دید و بازدید از اقوام اجتناب کنند.

با وجود این که پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آلمان از هوای مطلوب در روز عید پاک خبر می دهد ولی دولت تلاش دارد تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مردم را به در خانه ماندن ترغیب کند.

در همین حال مرکز تحقیقات اقتصادی آی‌اف‌اوی آلمان اعلام کرده تحت تاثیر تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی با افت ۴.۲ درصدی رشد اقتصادی مواجه خواهد شد.