کرونا در جهان؛ اجازه خروج کودکان اسپانیایی از خانه، تعطیلی مدارس ایتالیا تا سال تحصیلی بعد

0
196

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر و جان باختگان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید. در این میان آمریکا با بیش از ۹۶۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۴ هزار قربانی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید-۱۹ در جهان است.

حداقل ۲۷ نفر از کادر درمانی فرانسه بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، دست‌کم ۲۷ پزشک و پرستار جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند.منابع خبری و بهداشتی فرانسه شمار قربانیان کادرهای درمانی در این کشور را بسیار بالاتر از این رقم ارزیابی می‌کنند.

روسیه صادرات غله را تا اول ژوئیه تعلیق کرد

روسیه، بزرگ‌ترین صادرکننده غلات جهان، صدور انواع گندم، جو و ذرت را تا اول ماه ژوئیه (هفتم تیر) تعلیق می‌کند. این تصمیم وزارت کشاورزی روسیه برای تضمین تامین بازار داخلی در حالی اعلام می‌شود که پیشتر سازمان جهانی بهداشت و سازمان تجارت جهانی نسبت به بروز قحطی ناشی از شیوع ویروس کرونا هشدار داده بودند.

کانادا نسبت به استفاده از کلروکین و هیدروکسین کلوروکین هشدار داد

مقام‌های بهداشت و سلامت کانادا روز یکشنبه نسبت به استفاده از دو داروی کلروکین و هیدروکسی‌کلوروکین برای درمان بیماران کووید-۱۹ هشدار دادند. از زمان شیوع ویروس کرونا، این دو دارو به‌ویژه در بیمارستان دانشگاهی مارسی فرانسه و از سوی پروفسور دیدیه رائولت تجویز می‌شوند. در حالی که هنوز آزمایش جامعی برای تعیین خطرات احتمالی و اثرات جانبی از این دارو انجام نشده، بسیاری از دانشمندان و رسانه‌ها نسبت به احتمال حملات قلبی ناشی از مصرف این داروها هشدار می‌دهند.مقام‌های بهداشتی کانادا تاکید کرده اند استفاده از این دارو حتما باید زیر نظر پزشک باشد.

مدارس ایتالیا تا سال تحصیلی آینده باز نمی‌شوند

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد مدارس این کشور تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰، یعنی سال تحصیلی آینده تعطیل خواهند ماند. ایتالیا اولین کشور در جهان بود که با شیوع ویروس کرونا در هفته دوم ماه مارس قرنطینه سراسری اعلام کرد. این کشور با ۲۶هزار و ۳۸۴ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹، پس از ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین قربانی ویروس جدید کرونا در جهان به شمار می‌رود.

کاهش چشمگیر شمار قربانیان روزانه کرونا در اسپانیا

اسپانیا با اعلام ۲۸۸ مورد جدید مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، کمترین شمار قربانی در ۳۶ روز گذشته را ثبت کرد.وزارت بهداشت اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد شمار کل قربانیان کووید-۱۹ در این کشور به ۲۳۱۹۰ نفر رسیده است. اسپانیا پس از ایالات متحده و ایتالیا، بزرگ‌ترین قربانی کووید-۱۹ در جهان است. با وجود برقراری قرنطینه سفت و سخت در این کشور، کودکان دیروز و پس از یک ماه و نیم اجازه خروج از منزل را پیدا کردند.

آمار روزانه فوتی‌های کرونا در ایران به ۶۰ نفر کاهش پیدا کرد

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند. این کمترین آمار مرگ و میر ویروس جدید کرونا در ایران در ۴۶ روز گذشته است. براساس آمار رسمی بیماری کووید-۱۹ در ایران تاکنون جان ۵۷۱۰ نفر را گرفته است. به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، با ثبت ۱۱۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان در ایران به ۹۰۴۸۱ نفر رسیده است.براساس آمار رسمی، ۶۹۶۵۷ از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند. سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی می‌گوید  در حال حاضر  ۳۰۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

ایران بر اساس میزان شیوع کرونا تقسیم می‌شود

حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی روز یکشنبه گفت: «کشور بر اساس میزان شیوع و ابتلا به کرونا و تعداد فوتی‌ها تقسیم و به مناطق «سفید، زرد و قرمز» منطقه‌بندی می‌شود.»رئیس جمهور جمهوری اسلامی می‌گوید بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا،  کشور بر اساس میزان شیوع و ابتلا به کرونا و تعداد فوتی‌ها تقسیم و به مناطق «سفید، زرد و قرمز» منطقه‌بندی می‌شود.آقای روحانی گفته است که اماکن مذهبی در مناطقی که از سوی وزارت بهداشت سفید تشخیص داده می‌شود،‌ امکان از سرگیری فعالیت را خواهند داشت. 

بیمارستان‌های ووهان دیگر بیمار کرونایی ندارند

بیمارستان‌های شهر ووهان چین، خاستگاه ویروس جدید کرونا در جهان، دیگر بیمار مبتلا به این ویروس ندارند. مقام‌های بهداشتی این استان چین روز یکشنبه اعلام کردند تمام بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از بیمارستان‌های این شهر مرخص شده اند. مقام‌های دولت مرکزی چین پس از نزدیک به دو ماه و نیم به قرنطینه همه جانبه شهر ووهان پایان دادند.

گسترش «نگران کننده» کرونا در سنگاپور

مقام‌های بهداشت و درمان سنگاپور از شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. اکثر این افراد کارگران مهاجری هستند که در خوابگاه‌ زندگی می‌کنند.سنگاپور که یکی از مدل‌های موفق کنترل اپیدمی به شمار می‌رفت از هفته گذشته با موج دوم شیوع ویروس جدید کرونا رو‌به‌رو شده است. شمار مبتلایان در این کشور به ۱۳هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است.

چین یک روز بدون قربانی دیگر را پشت سر گذاشت

مقام‌های جمهوری خلق چین از شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور خبر دادند.

به گزارش یورونیوز؛ این در حالی است که چین، به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا همچون سه روز گذشته موردی از مرگ و میر ناشی از بیماری مرتبط با ویروس جدید کرونا را ثبت نکرده است.