«کرودز ۲» برابر کرونا قوی ظاهر شد

0
67

انیمیشن دوم «خانواده کرودها» به عنوان دومین فیلم بزرگ استودیوها پس از «تنت» توانست نتیجه خوبی از اکران در تعطیلات شکرگزاری کسب کند.

فیلم «خانواده کرودها: عصر جدید» در روز جمعه سیاه (بلک فرایدی) ۳.۹ میلیون دلار فروش کرد و در نتیجه آن فروش پنج روز نخست فیلم در آمریکای شمالی به ۱۴ میلیون دلار رسید که بیشتر از حد انتظار در دوران کرونایی است.

این شامل فروشی ۹.۷ میلیون دلاری در سه روز آخر هفته می‌شد که به اندازه «تنت» کریستوفر نولان بود. این فیلم انیمیشن خانوادگی محصول یونیورسال و دریم‌وورکس انیمیشن چهارشنبه اکرانش را شروع کرد و در ۲۲۱۱ سالن سینما که تقریباً به معنی تمام سالن‌های باز آمریکاست، روی پرده رفت.

در سطح جهانی، فروش تقریبی «کرودز ۲» به ۳۵.۸ میلیون دلار رسید که شامل ۲۰ میلیون دلار در چین است.

با وجود اینکه این ارقام در مقایسه با عناوین پیشین تعطیلات شکرگزاری ضعیف هستند، «کرودز ۲» خبر خوبی برای هالیوود است چون در سراسر آمریکا سالن‌های سینما به خاطر افزایش دوباره تعداد موارد ابتلا به کووید -۱۹ بسته شده‌اند. سینماهایی که باز هستند هم با ظرفیت بسیار پایین‌تر کار می‌کنند.

«کرودز ۲» نخستین فیلم استودیویی بزرگ و نخستین فیلم بزرگ خانوادگی است که از زمان اکران «تنت» در دوره پاندمی روی پرده‌ها رفته است.

والدین و کودکان استقبال خوبی از فیلم داشتند و ۴۱ درصد از خریداران بلیت‌ها زیر ۱۷ سال بودند.

بازه تعطیلات شکرگزاری معمولاً یکی از سودمندترین دوره‌های سال است. سال گذشته، «یخ‌زده ۲» محصول دیزنی و پیکسار طی آخر هفته چهار روزه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخت و فروش هفته اول خود را به ۲۸۸ میلیون دلار رساند.

یونیورسال توانسته هنوز فیلم‌هایش را روی پرده نگه دارد و فروش داشته باشد چون اخیراً قراردادی با زنجیره سینماهای ای‌ام‌سی و سینه‌مارک بست که باعث می‌شود فیلم‌ها بتوانند بازه نمایش سینمایی را بشکنند و زودتر به نمایش مخصوص خانگی بروند.

به این ترتیب «کرودز ۲» هم می‌تواند حدود سه هفته دیگر که تقریباً هم‌زمان با کریسمس است در قالب نمایش خانگی در دسترس قرار بگیرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،در این فیلم نیکلاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دوک و کلوریس لیچمن یک بار دیگر به جمع صداپیشگان بازگشته‌اند و چهره‌های جدیدی از جمله پیتر دینکلج، لزلی مان و کلی ماری ترن به فیلم اضافه شده‌اند.