کایرا نایتلی روی صحنه تئاتر می‌رود

0
459

نخستین حضور صحنه‌ای کایرا نایتلی، بازیگر بریتانیایی در برادوی نیویورک با نمایشنامه «ترز راکن» بر اساس داستان کلاسیک امیل زولا، نویسنده مشهور فرانسوی رقم خواهد خورد.

 گروه نمایشی راندبوت تیه‌تر کامپنی روز پنجشنبه اعلام کرد که کایرا نایتلی در نمایشنامه‌ای بر اساس رمان «ترز راکن» (Therese Raquin) امیل زولا ایفای نقش خواهد کرد. این ستاره سینما و بازیگر «دزدان دریایی کاراییب»، «غرور و تعصب»، «تاوان» و «آنا کارنینا» نقش شخصیتی را  بازی می‌کند که عنوان داستان به نام اوست.

به گزارش نیویورک‌تایمز نمایشنامه «ترز راکن» یک سال دیگر و از تاریخ 29 اکتبر 2015 (7 آبان 94) در برادوی روی صحنه خواهد رفت و اولین حضور صحنه‌ای کایرا نایتلی در برادوی و همچنین اولین اجرای گروه راندبوت تیه‌تر کامپنی در پنجاهمین سالگرد تأسیس آن خواهد بود.

خانم نایتلی متولد 1985 در تدینگتن انگلستان، پیش از این هم در تماشاخانه‌های وست‌اند لندن نیز ایفای نقش کرده بود. به‌گزارش بی.بی.سی. اولین اجرای تئاتری کایرا نایتلی در سال 2009 با بازی در نمایش «مردم‌گریز» اثر مولیر بود.  وی پس از آن در نمایشنامه «ساعت بچه‌ها» نوشته لیلیان هلمن نیز بازی کرده است.

امیل زولا رمان «ترز راکن» را در سال 1867  نوشت و خودش هم اقتباسی نمایشی از رمان را نوشت که در سال 1873 برای نخستین بار به‌روی صحنه رفت.

این داستان که سال‌ها پیش به فارسی نیز ترجمه شده است به یک زن جوان پاریسی می‌پردازد که از ازدواج بدون عشق خود رضایت ندارد. «ترز راکن» پیش از این هم برای اجرا در تئاتر مورد اقتباس قرار گرفته و چند فیلم تلویزیونی و یک مینی سریال بر اساس آن ساخته شده است. پروژه‌ای نیز در هالیوود برای اقتباس سینمایی از این داستان در جریان است که از جزئیات آن اطلاع زیادی در دست نیست اما گفته شده که برایان دی‌پالما قرار است کارگردانی آن را بر عهده بگیرد و احتمالاً امیلی مورتیمر نقش اصلی آن را ایفا خواهد کرد.

به‌ گزارش آنا، هلن ادموندسن، متخصص اقتباس تئاتری آثار ادبی همچون «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا»  و  نویسنده نمایشنامه «مادر ترزا مرده است» و همکار رویال شکسپیر کامپنی، رمان «ترز راکن» را برای اجرا روی صحنه تئاتر برادوی به نمایشنامه تبدیل کرده است. اوان کَبنِت کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.