«کاپیتان مارول» به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست

0
199

فیلم «کاپیتان مارول» محصول دیزنی تبدیل به جدیدترین عضو گروه فیلم‌هایی شده که توانسته‌اند یک میلیارد دلار در باکس‌آفیس جهانی بفروشند.

«کاپیتان مارول» فیلم بلاک‌باستر ابرقهرمانی با نقش‌آفرینی بری لارسون رسماً از مرز مهم فروش یک میلیارد دلار در بازار جهانی عبور کرد و دوباره نشان داد ابرقهرمان‌های زن هم می‌توانند عملکردی چشمگیر در باکس‌آفیس داشته باشند. این فیلم تا به حال ۳۵۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده و ۶۴۵ میلیون دلار در خارج از کشور فروخته است.

«کاپیتان مارول» هفتمین فیلم در دنیای سینماتیک مارول است که به این جایگاه مهم دست پیدا می‌کند و حالا به «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، «پلنگ سیاه»، «انتقام‌جویان»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «انتقام‌جویان: عصراولتران» و «مرد آهنی ۳» پیوسته است. این فیلم همچنین هجدهمین پروژه دیزنی است که می‌تواند بیش از یک میلیارد دلار بفروشد. روی هم رفته، ۲۱ فیلم دنیای سینماتیک مارول تا امروز ۱۸.۵ میلیارد دلار فروخته‌اند.

«کاپیتان مارول» به عنوان نخستین بلاک‌باستر مارول شناخته شده که حول محور یک شخصیت ابرقهرمان زن می‌چرخد. این فیلم که توسط آنا بودن و رایان فلک کارگردانی شده، از مجموعه بازیگران مشهوری استفاده می‌کند که شامل جودلاو، ساموئل ال. جکسون، بن مندلسون و آنت بنینگ می‌شوند.

«زن شگفت‌انگیز» که نخستین فیلم ابرقهرمانی زنانه شرکت دی‌سی بود پیش از این راه «کاپیتان مارول» را باز کرده و به هالیوود نشان داده بود که تمام مخاطبان می‌توانند از این نوع فیلم‌ها حمایت کنند. آن فیلم با نقش‌آفرین گل گدوت وپتی جنکینز توانسته بود ۸۴۱ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

شخصیت کارول دنورز یا همان کاپیتان مارول با نقش‌آفرینی لارسون نخستین حضور خود در مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» را در فیلم «پایان بازی» خواهد داشت که روز بیست‌وششم آوریل روی پرده‌های سینما می‌رود. هر دو فیلم در صحنه‌های پایانی بعد از تیتراژ خود نشان داده‌اند که پس از اینکه شخصیت تانوس در فیلم آخر «انتقام‌جویان» نیمی از ساکنان سیاره زمین را به خاک تبدیل کرد، کاپیتان مارول آخرین و بهترین امید زمین است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این فیلم از ۸ مارس اکران خود را شروع کرد.