کاوش دیجیتال در «فروشگاه استخوان‌» قرن سیزدهم

0
154

فروشگاه استخوان نام اتاق ترسناکی در «روث‌ول» است که شامل بقایای 2500 نفر می‌شود که در قرن سیزدهم میلادی کشته شده‌اند.

فروشگاه استخوان در روث‌ول استراحتگاه ابدی 2500 فرد بی‌نام است. اسکلت‌ این افراد در قفسه‌ها و ستون‎هایی روی هم جمع شده است.
اتاق اسکلت‌ها زیر کلیسای «سه‌گانه مقدس» در نورث‌همپشایر قرار دارد و یکی از دو گورستان قرون وسطایی در انگلستان به شمار می‌رود که هنوز بقایای انسانی در آن پیدا می‌شود.

دانشمندان دانشگاه شفیلد فروشگاه استخوان را به طور کامل اسکن کرده‌اند و مدل سه‌بعدی از این محل ساخته‌اند. حالا هرکسی که بخواهد می‌تواند از این سایت باستان‌‌شناسی مرموز دیدن کند.

636583710507982688

نمایی از جمجمه‌های موجود در فروشگاه استخوان

این مدل شبیه‌سازی‌شده شامل تصویری از یک قفسه پر از جمجمه می‌شود که مزین به جمجه‌های انسانی است.

لیزی کریگ اتکینس، باستان‌شناس و سرپرست این پژوهش، در این باره می‌گوید: «اتاق تدفینی روث‌ول یک سایت باستان‌شناسی مهم و گنجیه‌ای بین‌المللی است».
کشف اتاق تدفینی حاوی بقایای انسانی در انگلستان بسیار نادر است چراکه بیشتر آنها از بین رفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های جالب فروشگاه استخوان روث‌ول این است که این اتاق تدفینی منبع باستان‌شناسی ایده‌آلی برای دانشمندان به شمار می‌رود. محققان می‌توانند با مطالعه و بررسی این سایت تاریخی دریابند که مردم در قرون وسطی چگونه با بقایای افراد مرده رفتار می‌کردند.

636583710497514041

نمایی از قفسه پر از جمجمه‌های انسانی در این اتاق تدفین قرون وسطایی

به گفته دانشمندان، این منبع جدید دیجیتال می‌تواند فرصتی برای مردم جهان ایجاد کند تا از این سایت باستان‌شناسی دیدن کنند تا بدین ترتیب این گنیجه ارزشمند برای نسل‌های آینده نیز باقی بماند.

به گزارش آنا از DailyMail، در قرون وسطی در برخی از کلیساهای انگلیسی اتاق‌های تدفینی ساخته شد تا خانه‌‌ای برای استخوان‌هایی باشد که در حین حفر قبرهای جدید، پیدا می‌شد.