کاهش کمک به پناهجویان در صورت عدم همپیوندی اجتماعی

0
193

وزیر کار و امور اجتماعی آلمان قصد دارد، از کمک‌های مالی به پناهجویانی که در راه همپیوندی‌شان با جامعه آلمان تلاش نمی‌کنند، بکاهد. به گفته‌ او پناهجویان مورد حمایت آلمان باید موازین و ارزش‌های آلمان را نیز رعایت کنند.

آندرا ناهلس، وزیر کار و امور اجتماعی آلمان در یادداشت مهمان روزنامه فرانکفورتر آلگماینه در شماره روز دوشنبه (۱ فوریه / ۱۲ بهمن) خواستار آن شده است که از کمک‌های مالی به پناهجویانی که تلاشی از خود در راه همپیوندی با جامعه آلمان نشان نمی‌دهند، کاسته شود.

او که از حزب سوسیال دموکرات آلمان است، در این مقاله نوشته است: «کسانی که در آلمان پناه گرفته و قصد دارند که زندگی تازه‌ای در این کشور آغاز کنند، باید موازین و ارزش‌های ما را نیز رعایت کنند.»

به باور وزیر کار و امور اجتماعی آلمان نمی‌توان بدون نشان دادن هیچ تلاشی فقط انتظار کمک داشت: «کسانی که خواهان کمک هستند، باید مانند دیگر اعضای جامعه تمامی نیرو و توانایی‌های خود را به خرج دهند.»

طبق این مقاله ناهلس وزارت‌خانه خود را مأمور کرده تا لایحه‌ای در ارتباط با قانون حمایت از همپیوندی را تهیه کرده و آن را به رأی اعضای کابینه دولت آلمان بگذارد. از دید او تصویب چنین قانونی سبب رفع موانع بوروکراتیک خواهد شد و بودجه‌ای را که برای انجام گام‌های متعدد همپیوندی لازم است، فراهم خواهد کرد.

وزیر کار و امور اجتماعی آلمان در مقاله خود تصریح کرده که این انتظارات روشن را نه تنها از پناهجویان که از مهاجرانی نیز دارد که تبعه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش دویچه وله؛ به اعتقاد او همه‌ی شهروندان اتحادیه اروپا این حق را دارند که در کشور دلخواه خود زندگی کنند، اما باید روی پای خود بایستند و از بدو ورود به آلمان درصدد دریافت کمک‌های اجتماعی نباشند.